El proper 14 de febrer l’Escola Universitària d’Hostaleria i Turisme de Sant Pol de Mar serà l’amfitriona de la 30ª edició del Concurs de Cocteleria Jove de Catalunya, que acull principalment a estudiants de les escoles d’hostaleria d’aquesta comunitat.
La peculiaritat del concurs radica en dues facetes: el seu objectiu de suggerir en els joves estudiants l’interès per desenvolupar una carrera professional a l’àrea de servei de sala, molt demandada per les empreses hoteleres i els restaurants comercials. I la segona, és que aquest concurs no està patrocinat per cap marca comercial.

Una altra nota a destacar del concurs és fer present anualment la memòria de dues dels grans “barmen” que ha tingut Catalunya mitjançant la personalització de dos dels trofeus que s’atorguen als participants. Ens referim al Trofeu  Josep Mª Gotarda a la destresa i habilitat, i al Trofeu Manuel Villalante a la millor puntuació del Jurat. A més, s’atorgaran els trofeus al segon millor classificat Trofeu Especial Club del Barman, al coctel amb millor “marxandatge” Trofeu Grup Serhs i al coctel amb millor puntuació del jurat degustador Trofeu Associació Catalana de Sommeliers.

Entre els membres del Jurat destaca la presència del president del Club del Barman, Manel Tirbio, Josep Mª Gotarda, junior, i José Roldán (President de l’Associació de Someliers de Barcelona), Nan Ferreres (Directora Escola d’Hostaleria de CETT), Carmina Solá (Directora Escola Superior d’Hostaleria i Turisme Sant Ignasi), Iñaki Gorostiaga (Director d’Escola Superior d’Hostaleria de Barcelona), Vicenç Andreu (Professor de l’Escola d’Hostaleria de Girona) i el president d’EUHT StPOL, Ramón Serra.