Catalunya obtindrà el títol de la Regió Europea de la Gastronomia 2016, deprés que el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural i la Agència Catalana de Turisme conjuntament amb entitats, agents i personalitats del país, presentéssin a Portugal al febrer 2015 la candidatura catalana per poder optar a aquest reconeixement.

La Regió Europea de la Gastronomia és una iniciativa impulsada per una plataforma de regions europees i administrada per l’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura Arts i Turisme (IGCAT).

L’IGCAT, amb seu a Sant Pol de Mar està estretament relacionat amb l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar, ja que la seva presidenta, Diane Dodd, juntament amb varis membres de l’associació, són professors del Master in Hospitality Management que s’imparteix a l’EUHT StPOL. Així mateix, l’Eva Canaleta, coordinadora del Master in Hospitality Management, ha sigut nombrada membre de la junta de IGCAT.

Aquesta iniciativa, que s’atorga cada any a una regió, pretén estimular, recopilar i difondre el coneixement per contribuir a una millor qualitat de vida en les regions europees mitjançant la promoció de les cultures alimentàries i l’estímul de l’innovació gastronòmica.

Llegeix la candidatura aquí.