banner-stpolexperience

“Aprendre fent” és un dels nostres lemes, probablement, el que millor resumeix la filosofia i el concepte de l’Hotel-Escola.

Concurs Cuina Jove de Catalunya

cabecera-CAT-3-web

Jornada Universitària de Gastronomia

Des de 1980, i sense interrupció, l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme de Sant Pol de Mar organitza la Jornada Universitària de Gastronomia (antigues Jornades Gastronòmiques del Maresme) i, des de 1987, el Concurs de Cuina Jove de Catalunya. Es tracta de l’acte acadèmic gastronòmic i del concurs de cuina més antic que se celebren a Catalunya ininterrompudament.
Dins la Jornada Universitària de Gastronomia es realitza el Concurs de Cuina Jove de Catalunya, el que es fa entrega del títol al Millor Cuiner Jove de Catalunya. És un dels concursos culinaris més antics d’Espanya, en el que el xef convidat és el president del jurat. La temàtica canvia cada any, i en la present edició és “la cuina de mercat”.

Des de l’edició de l’any passat, el guanyador absolut del concurs representarà a Catalunya a la fase final de l’European Young Chef Award, que es celebrarà a l’hivern del 2017 a l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar.

Cada una de les seves edicions versa sobre un producte o una temàtica i es convida a un cuiner de prestigi. En la present edició, el cuiner escollit és en Nandu Jubany.

Des de la Plana de Vic fins a Singapur. En Nandu s’ha convertit en una referència de la gastronomia catalana. Propietari de Can Jubany (1 estrella Michelin) des de fa 22 anys, ha tingut sempre una participació molt activa en actes de referència dins el món de la gastronomia.

En la seva trajectòria ha expandit la marca “Jubany” en diferents projectes culinaris, des del restaurant Can Jubany, el grup Jubany Events (Mas d’Osor, el Serrat del Figaró, Mas Albareda) i els restaurants FOC i FOC Sentosa a Singapur.

A part de presidir el concurs el xef farà també una demostració de cuina pels estudiants de l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar i pels acompanyants dels concursants.

La Jornada es celebrarà el proper Dilluns 24 d’Abril de 2017, amb aquesta programació:

08:00h    Arribada dels concursants

08:15h     Presentació del Concurs

08:30h    Inici del Concurs

11:00h     Presentació dels plats al Saló Llevant

12:30h     Fi del Concurs i deliberació del Jurat

13:00h     Entrega dels guardons

13:30h     Dinar al Restaurant de l’Hotel-Escola

15:30h     Demostració de cuina del xef Nandu Jubany

17:30h     Fi de la Jornada

Concurs Cuina Jove de Catalunya  –  24 d’Abril de 2017

El Concurs de Cuina Jove de Catalunya premia al Millor Cuiner Jove de Catalunya amb el Premi Absolut, i també entrega els següents guardons:

PREMI ABSOLUT
Atorgat per l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar.

PREMI A LA DESTRESA I MILLOR TÈCNICA D’ELABORACIÓ
Atorgat per l’Acadèmia Catalana de Gastronomia.

PREMI A LA IMAGINACIÓ I CREATIVITAT
Atorgat per la Generalitat de Catalunya.

PREMI A LA MILLOR PRESENTACIÓ
Atorgat per l’Excel·lentíssim Ajuntament de Sant Pol de Mar.

coalboraadors_CATv2

Bases del Concurs

En el següent enllaç trobaràs les Bases del Concurs on s’hi indiquen les normes, dates i procediment d’inscripció:

Bases del Concurs de Cuina Jove de Catalunya 2017

Fes clic aquí per veure el Resum de la XXX edició del Concurs de Cuina Jove de Catalunya celebrat el passat 4 d’Abril de 2016.