Vols més informació?

Concurs de Cuina Jove de Catalunya

43a Jornada Universitària de Gastronomia
36è Concurs de Cuina Jove de Catalunya

Des del 1980, l’EUHT StPOL organitza la Jornada Universitària de Gastronomia (antigues Jornades Gastronòmiques del Maresme) i, des del 1987, el Concurs de Cuina Jove de Catalunya. Es tracta d'un dels actes acadèmics gastronòmics i un concurs de cuina més antics celebrats a Catalunya.

Des de l’edició de l’any 2016, del Concurs de Cuina Jove de Catalunya en surt el representant de Catalunya a la fase final de l’European Young Chef Award. La participació d’un dels guanyadors del Concurs de Cuina Jove de Catalunya a la final de l’European Young Chef Award (EYCA) està impulsada per Prodeca (Promotora dels Aliments Catalans. Generalitat de Catalunya) i l’Agència Catalana de Turisme, com a membres de la plataforma de les Regions Europees de la Gastronomia (European Regions of Gastronomy).

La propera edició del Concurs de Cuina Jove de Catalunya se celebrarà el 5 de març de 2024 a les instal·lacions de l'Escola Universitària d'Hoteleria i Turisme de Sant Pol de Mar (EUHT StPOL).

Bases del 36è Concurs de Cuina Jove de Catalunya

Albert Sastregener, xef convidat a l'edició 2024

Albert Sastregener s’ha convertit en un dels xefs catalans amb més auge dels darrers anys, especialment gràcies a la seva tasca al capdavant de la cuina del Bo.TiC, que ostenta dues estrelles Michelin i dos Soles Repsol.

Natural de Torroella de Montgrí, és un apassionat de la cuina empordanesa. Després d'acabar els estudis va treballar en restaurants prestigiosos com l’Àbac*** o La Cuina de Can Pipes*, entre d’altres. És el 2007 quan, amb 28 anys, obre conjuntament amb la seva parella, Cristina Torrent, el restaurant Bo.TiC, que ha esdevingut el seu gran projecte culinari. Al cap de dos anys rebien la primera estrella Michelin. El 2017, es traslladen a Corçà, la seva ubicació actual, on obtindran la seva segona estrella.

El 2022, Sastregener és reconegut amb el Premi Nacional de Gastronomia, atorgat per l’Academia Catalana de Gastronomia i Nutrició, que qualifica la seva proposta gastronòmica com “innovadora i d’arrel catalana”.

European Young Chef Award

Des de l’edició de l’any 2016, el representant de Catalunya a la fase final de l’European Young Chef Award (EYCA) és escollit d'entre els finalistes. En aquesta ocasió, se celebrarà a finals de novembre de 2024 a Sicília.

L’European Young Chef Award reuneix finalistes de concursos regionals d'arreu d'Europa per presentar i intercanviar coneixements sobre plats tradicionals i productes alimentaris locals de les seves regions. En la competició els candidats proposen una reinterpretació de receptes tradicionals. El premi pretén promoure innovacions en la cuina tradicional, destacar les cultures alimentàries sostenibles i crear futurs ambaixadors de xefs per a les regions i productes alimentaris locals.

Guardons

El Concurs de Cuina Jove de Catalunya premia al Millor Cuiner/a Jove de Catalunya amb el Premi Absolut i també entrega els següents guardons:

PREMI ABSOLUT: Premi EUHT StPOL
Atorgat per l'EUHT StPOL.

PREMI CATALAN FOOD
Atorgat per la Generalitat de Catalunya al plat amb més potencial per representar la Regió Gastronòmica de Catalunya.

PREMI A LA DESTRESA I MILLOR TÈCNICA D'ELABORACIÓ
Atorgat per l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició.

PREMI A LA IMAGINACIÓ I CREATIVITAT
Atorgat per la Generalitat de Catalunya.

PREMI A LA MILLOR PRESENTACIÓ
Atorgat per l'Ajuntament de Sant Pol de Mar.