banner-stpolexperience

“Aprendre fent” és un dels nostres lemes, probablement, el que millor resumeix la filosofia i el concepte de l’Hotel-Escola.

Jornades de Desenvolumpament Professional (JDP)

Presentació Jornades de Desenvolupament Professional – 6 i 7 de Febrer de 2018

Cada any, l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar celebra les Jornades de Desenvolupament Professional, esdeveniment en què els representants de Recursos Humans de les empreses hoteleres més importants i de restauració visiten l’Escola per entrevistar els alumnes que finalitzen estudis amb l’objectiu d’aconseguir les pràctiques finals i incorporar-se a les seves plantilles. L’objectiu és dissenyar un pla de carrera adequat a cada perfil i trobar feina a través d’aquestes pràctiques professionals.

La missió de les Jornades de Desenvolupament Professional és apropar els alumnes a grups hotelers, turístics i de restauració líders a nivell nacional i internacional. Aquesta relació universitat-empresa dóna als alumnes la oportunitat de participar a les presentacions de les empreses, entrevistar-se i establir vincles laborals. Aquestes jornades són un punt de trobada entre empreses turístiques reconegudes mundialment, amb els millors hotels, complexes i restaurants, i els estudiants de l’escola amb l’objectiu de seguir-los formant, apropar-los al món professional real i ajudar-los a aprendre dia rere dia sota la filosofia que practica EUHT StPOL, “aprendre fent”.

Les jornades tenen una duració de dos dies, aquest curs 2017-18 es celebraran el 6 i el 7 de Febrer de 2018. Durant els matins les empreses que participen a l’esdeveniment presenten les seves empreses, la seva filosofia i cultura de treball, i a la tarda entrevisten als estudiants dels diferents programes de EUHT StPOL. En l’edició del curs passat (2016-2017) es van efectuar una mitjana de 3 entrevistes per estudiant aspirant a aconseguir una entrada al món laboral. Aquesta activitat està dirigida únicament als alumnes que finalitzen els seus estudis durant el curs acadèmic i membres de l’Associació d’Antics Alumnes.

L’Escola es prepara l’esdeveniment de Febrer de 2018 mesos abans que es produeixi. Durant el mes de Novembre, els estudiants enviaren els seus Currículums a l’Escola per poder enviar-los als representants de Recursos Humans de les grans cadenes. A partir d’aquí, es comença a treballar el futur professional de cada alumne.

Si ets ex-alumne d’EUHT StPOL i també vols participar, escriu-nos a alumni@santpol.edu.es sota l’assumpte “JDP18”.

EUHT StPOL és l’Hotel-Escola de referència al sector desde 1966 i manté una estreta relació tant amb els grups hotelers i turístics líders nacionals com els internacionals. Aquests grups participen a les JDP de forma rotativa, de forma que tots passen per les instal·lacions del campus, amb l’objectiu de seleccionar els seus futurs treballadors. Això constata que les JDP són un recurs i una eina amb molt de potencial per tots els seus actors, que s’ha de cuidar davant el context econòmic actual. El 100% dels alumnes assistents aconsegueixen un contracte de pràctiques i un 94% dels alumnes aconsegueixen un pla de carrera després d’haver finalitzat les pràctiques.

Empreses participants a l’edició 2018

Dinàmica de funcionament

EUHT StPOL envia a les empreses participants els Currículums Vitae dels alumnes de tots els programes que finalitzen els estudis a l’Escola aqust any, al igual que els membres de l’Associació d’Antics Alumnes (AAA) que així ho han demanat.

Les empreses faran una pre-selecció dels C.V. escollits, que posteriorment es comunicarà a tots els participants a les JDP.

Per els interessats en alguna empresa en concret que no hagin estat seleccionats, podran deixar el seu C.V. a una safata de l’empresa corresponent que trobaran a les taules del saló. En cas de disposar temps per realitzar entrevistes addicionals, les empreses donarien la llista dels nous candidats després del dinar.

Aquest no és l’únic mitjà per aconseguir pràctiques o ofertes de treball a través de l’Escola, doncs l’Escola té contactes amb establiments independents que contínuament requereixen de la colaboració de l’Escola per a estudiants en pràctiques i vacants laborals.

Horaris JDP – 6 i 7 de Febrer de 2018

Durant els matins es faran les presentacions de les empreses i durant les tardes, les empreses entrevistaran als candidats.

Dimarts 6 de Febrer de 2018

• 15:00-20:00 Entrevistes

Vídeo 2017 Jornades de Desenvolupament Professional

Protocol

NORMES DE PROTOCOL I PROCEDIMENT PELS PARTICIPANTS:

• Uniformitat (obligatori per accedir al saló): Tots els participants a les JDP hauràn d’anar amb traje i corbata, i uniforme de negoci per les noies. Aquells alumnes que no compleixin amb el requisit no podran accedir al Saló i comptarà com a absència.
  • Registre: Tots els participants hauràn de registrar-se al saló del bar de 8.30 a les 9.00. Les presentacions es realitzaràn al Saló Llevant.
  • Asistència a les presentacions: Les presentacions de les empreses participants són obligatòries per a tots els alumnes que finalitzen els estudis a l’EUHT StPOL aquest curs. Els membres de l’AAA que participaràn a les entrevistes també hauràn d’assistir a totes les presentacions de la jornada.
  • Descansos: Està prohibit abandonar el saló als espais de temps entre presentacions. Per això s’han establert els descansos oportuns.
  • Dinar: Els alumnes que disposen de dinar habitualment, procediràn com un dia normal. Els membres de l’AAA podràn menjar gratuitament al Self sota reserva prèvia. Els alumnes que no dinin habitualment a l’escola podràn comprar tiquets per dinar al Self per 6€.
  • Entrevistes: Els candidats seleccionats per les entrevistes han sigut escollits per les mateides empreses.