Aisling Rock, la concursant de la Regió de Galway (Irlanda) s’ha proclamat guanyadora del concurs

Les instal·lacions de l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar ha acollit la final de la segona edició del concurs European Young Chef Award 2017, organitzat i patrocinat per IGCAT (Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme) i promogut per la Plataforma de la Regió Europea de Gastronomia juntament amb l’EUHTStPOL.

P1180153L’esdeveniment, l’ambaixador del qual és Joan Roca (3 estrelles Michelin i Millor Cuiner del Món 2013 i 2015) s’ha dut a terme amb l’objectiu d’enfortir els vincles entre les Regions Europees, a través de joves xefs internacionals on es promociona la innovació culinària, la tradició gastronòmica i els productes locals.

Un dels moments més importants del concurs ha tingut lloc durant el matí quan els 8 finalistes de la competició han elaborat i presentat els plats davant del Jurat. L’objectiu, innovar en la elaboració de receptes tradicionals de cada regió.

Aquest any, el Jurat ha estat format per Rosa Mayordomo, Board Member de l’Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició, Carlos Fernandes del Polytechnic Institute of Viana do Castelo, Cáit Noone del Galway-Mayo Institute of Technology, Ilona Sares Directora de ProAgria North Savo. Argiro Barbarigou Chef del Papadakis Restaurant y Lluís Serra, Executive Director de EUHT StPOL.

La concursant de la regió de Galway (Irlanda), Aisling Rock, s’ha proclamat guanyadora absoluta del concurs European Young Chef Award 2017 amb el plat Mackerel, Pickle, Sheep Yoghurt”.

Els protagonistes de la competició han estat 8 joves cuiners tots ells d’entre 18 i 28 anys, procedents de les regions que participen a la Plataforma de les Regions Gastronòmiques Europees. Aquests són els plats amb els que han participat:

Aisling Rock – Galway

Tradicional: Salted Mackerel with Root Vegetables and Potatoes

Innovació: Mackerel, Pickle, Sheep Yoghurt

Alin Barabancea – Sibiu

Tradicional: Sheep stew with vegetables

Innovació: Sheep ballotin on vegetable flan and acidified onion sauce

Bon Sawatdee – North Braban

Tradicional: Balkenbrij

Innovació: Balkenbrij with local crayfish from waters in Brabant and an Asian twist

Davide Fiammenghi -East Lombardy

Tradicional: Bolied salami with lentils and cornbread

Innovació: Cotechino cube on egg flip and shrimp with lentils cream

Josi Polso – Kuopio

Tradicional: Mustikkakukko – Blueberry pie

Innovació: Blueberry Pie gone to forest

Pau Gabarró – Catalonia

Tradicional: Sous vide rabbit loin with chestnuts, boletus and cod gut

Innovació: Roast rabbit loin with autumn flavours

Filip Matjaž – Slovenia

Tradicional: Istrian Brodet

Innovació: Taste of the Slovenian sea

Spiros Kougios – South Aegean

Tradicional: Spinialo

Innovació: Secrets of the Aegean Sea

La jornada ha acabat amb un dinar de celebració en el que els membres del Jurat, els participants i la organització del concurs han pogut valorar l’experiència.

Posteriorment s’ha canviat d’escenari per la celebració de la Taula Rodona “Mentoring Young Chefs”. En ella, els participants han preguntat dubtes i demanat consells a la xef convidada i al guanyador de l’any passat.

Un dels consells que els ha donat Argiro Barbarigou ha estat que segueixin cuinant sempre. Tot i que reconeix que, sobretot per les dones, és un sector difícil, els ha animat a lluitar per les seves aspiracions: “el meu cor batega a la cuina perquè és on vull estar i això és el més important”.

European Young Chef Award 2017