Els alumnes de 4t de “Grau en Gestió Hotelera i Turística” de l’EUHT StPOL lliuren el distintiu a Carlota Mateos i Isabel Llorens, fundadores de Rusticae.es, dins del marc de la “Jornada de Lideratge i Formació”
A l’acte també s’ha presentat el projecte “Museu del Turisme”, de Calella, en el 60è aniversari de l’arribada del turisme vacacional a la localitat maresmenca

Aquest matí s’ha celebrat la Jornada de Lideratge i Formació 2013 (JLF), un acte anual organitzat pels alumnes de 4t curs de “Grau en Gestió Hotelera i Turística” de l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme de Sant Pol de Mar (EUHT STPOL). Aquest esdeveniment anual reconeix i distingeix a professionals del sector turístic espanyol emprenedors, dinàmics i valents dins del sector turístic, amb l’entrega de la “Placa EUHT StPOL al lideratge turístic” pel desenvolupament i gestió de nous projectes empresarials dins del sector.

La jornada ha premiat l’emprenedoria, constància, gust i creativitat de l’empresa Rusticae.es, un club de reserves online d’hotels exclusius, petits i amb encant. El reconeixement ha anat per les seves dues fundadores: Carlota Mateos i Isabel Llorens, impulsores i creadores del projecte. Mateos ha assistit a l’acte on ha rebut el premi, de la mà dels alumnes del Grau en Gestió Hotelera i Turística de l’EUHT StPOL, qui ha agraït el distintiu i manifestat que encara que sempre és gratificant recollir un premi, fer-ho en un moment com l’actual i de part dels futurs professionals del sector, ho fa doblement emocional.

L’esperit emprenedor, el sentit d’innovació, la constància, el treball en equip i el bon gust, han estat algunes de les competències que els estudiants de la primera promoció en graduar-se en el “Grau en Gestió Hotelera i Turística”, únic programa oficial a España amb aquesta denominació, han considerat clau a l’hora d’escollir el projecte guanyador d’enguany.

L’acte també ha volgut reconèixer la feina quant a desenvolupament turístic de l’Ajuntament de Calella, en el 60è aniversari de l’arribada del turisme vacacional a la localitat de El Maresme. La seva alcaldessa, Montserrat Candini, ha presentat també un dels seus últims projectes estrella dins del sector, un espai icònic i únic a nivell mundial: el Museu del Turisme. La creació d’un museu, pioner internacionalment, dedicat a un dels fenòmens econòmics i socials més importants de tota la nostra història: el turisme. El Museu, que presumirà de 1.300m2, comptarà amb 3 espais diferenciats i una part central on podrem conèixer la seva història, veure diverses maneres de com preparar un viatge, destacar el paper de l’hostaleria i la restauració dins del sector, conèixer l’origen del símbol del souvenir, entre d’altres.

La cloenda de l’acte ha estat realitzada pel Sr. Pere Torres, Secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, qui ha destacat el paper i treball de l’EUHT StPOL en la formació i preparació dels professionals del sector des de fa anys, amb l’objectiu d’ajudar a oferir serveis de qualitat als nostres turistes. Torres, ha remarcat el creixement del turisme internacional a Catalunya, on les dades de 2012 van augmentar versus l’any anterior: un 10% quant a nombre de visitants estrangers i un 14% en la despesa que aquests van realitzar al nostre territori. Dades que, sens dubte, ajuden a creure en aquest sector en un moment en què el context econòmic no és del tot optimista.