“Estem davant d’un escenari tipus Cigne Negre; cal prendre decisions molt reflexionades i dia a dia”
1 abril, 2020“Als clients els demanem que tornin a confiar en el sector hoteler i turístic”
3 abril, 2020La plataforma #unopuntosiete neix com a aglutinadora del sector de l’hoteleria i restauració a Espanya per donar veu a les reivindicacions del sector davant dels efectes econòmics negatius produïts per la crisi del coronavirus. El nom ve donat pel nombre de treballadors vinculats d’una manera o altra a aquest sector a Espanya: 1,7 milions.
Una xifra que representa un 6,2% del PIB (Producte Interior Brut) del país. El tancament dels establiments hotelers i de restauració derivat de la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del Covid-19 ha portat el sector a impulsar una campanya per fer d’altaveu de les seves peticions davant d’aquesta nova situació.
La plataforma #unopuntosiete la impulsa i lidera Makro i compta amb el suport de diferents agents i associacions del sector de l’hoteleria, la gastronomia i la restauració que animen a signar la crida a través de change.org
La campanya està acompanyada de l’estudi “impacte del Covid-19 en el sector de l’hoteleria i restauració” elaborat per l’esmentat supermercat en base a enquestes realitzades a més de 3.600 negocis (restaurants, bars, hotels i empreses especialitzades en serveis de càtering) amb informació recollida entre el 26 i el 30 de març.
Impacte del Covid-19 en el sector
Algunes conclusions que apunta l’estudi:
– Més d’un 56% dels negocis de l’hoteleria, gastronomia i restauració ja han posat en marxa un ERTE i un altre 13% s’ho està plantejant.
– El 97% dels negocis del sector preveuen importants pèrdues econòmiques durant la crisi.
– Més del 81% dels negocis estimen que necessitaran uns sis mesos per tornar a la normalitat, un cop passi la crisi.
– Per aconseguir tornar a la normalitat, prop del 90% reclama ajudes econòmiques, un 26% sol·licita suport en la reposició del producte i gairebé el 19% valora molt positivament l’assessorament extern que els poden proporcionar els especialistes.
– Més d’un 75% afirma tenir clar que un cop torni a la rutina, incrementarà les mesures d’higiene, seguretat i control d’aforament en els establiments. D’altra banda, més d’un 33% indica que oferirà promocions o descomptes exclusius per fomentar la reactivació del negoci.
Compromesos amb el sector de la gastronomia i restauració
A l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar formem a futurs professionals de l’hoteleria, gastronomia i restauració des del 1966. Pel futur del nostre alumnat i també pel present dels professionals del sector, ens sumem a la campanya #unopuntosiete