Masterclass online d’Oriol Castro, xef del restaurant Disfrutar, considerat el 9è millor del món
4 maig, 2020L’alta naturalitat de la cuina d’Aürt en una masterclass online
12 maig, 2020Com tenir èxit en el sector hospitality? Com a part de la seva formació, l’alumnat del Grau universitari en Gestió Hotelera i Turística va participar en un seminari impartit per Jorge Mateu Santaeularia, que va ser director de l’hotel Princesa Sofía de Barcelona. En les següents línies us desvetllem els quatre factors per aconseguir l’èxit en el sector hospitality, segons Santaeularia.
Els 4 factors clau per aconseguir l’èxit en hospitality
Durant el seminari impartit a l’EUHT StPOL, Jorge Mateu Santaeularia va revelar que la seva experiència l’ha portat a detectar quatre factors essencials per poder tenir èxit en el sector de l’hoteleria. Són:
- La gestió del canvi personal: Definir l’objectiu professional de cadascú i posar-li passió per aconseguir-ho és fonamental per arribar a l’èxit en el sector hospitality. “El 99% del procés d’èxit és suar la samarreta”, indica Santaeularia. I afegeix la capacitat d’adaptació als diferents escenaris com un requisit “sine qua non” de tot futur professional de el sector hospitality.
- L’engagement experiencial: Tenir empatia amb els clients portarà a la simpatia cap al professional, però també cap a la marca o empresa; i aquest és el pas previ per generar confiança. El camí cap a l’èxit estarà, llavors, una mica més a prop.
- La cultura innovadora interna: La innovació i creativitat són un factor clau per tenir èxit en molts sectors, i especialment en el sector hospitality.
- El valor diferencial: Allò que ens diferencia dels altres és un factor clau per destacar i aconseguir l’èxit desitjat.
A tot això, segons Santauelaria, hi ha un element que ho precedeix i que és indispensable per a tot professional del sector de l’hoteleria: actitud i persistència. De fet, apunta: “hospitality és vocació”, així que “sense amor, passió i vocació no aconseguiràs els teus objectius”, va concloure.
La marca personal
A més dels quatre factors clau per aconseguir l’èxit en hospitality, Santaeularia va posar l’accent en un element que “cal treballar durant tota la vida”: la marca personal. És a dir: Què és allò que transmets com a persona i com a professional? Valors, singularitat, credibilitat, connexió emocional… són alguns dels ítems que es desprenen de la marca personal de cadascú.
De fet, els alumnes del Grau en Gestió Hotelera i Turística participen durant tota la seva formació en el programa denominat Personal Branding: un conjunt d’accions repartides durant tot el grau universitari que tenen com a objectiu formar professionals de sector hospitality amb les màximes garanties d’aconseguir l’èxit professional.
Coneix amb detall el programa de Personal Branding de EUHT StPOL en aquest vídeo.