L’alta naturalitat de la cuina d’Aürt en una masterclass online
12 maig, 2020Què és i com funciona un Hotel Salut durant la Covid-19?
22 maig, 2020L’eficiència dels restaurants després de la Covid-19 serà un factor fonamental. Quines estratègies seran més efectives per aconseguir major rendibilitat del negoci de Food and Beverage? Quines propostes de valor podrem oferir als client d’un restaurant a l’escenari posterior a la Covid-19? Aquestes i altres preguntes van ser resoltes al webinar “Els restaurants després de la Covid-19” en què van participar Sergio Mellado, director corporatiu de F & B de Catalonia Hotels, membre del “Club Top F&B” i antic alumne de l’EUHT StPOL; Lluís Codó, professor de l’EUHT StPOL expert en HORECA i coordinador de Formació in Company de l’EUHT StPOL i Lluís Serra, director general de l0EUHT StPOL i president d’EUHOFA International.
La importància del F&B en un hotel
Sergio Mellado va obrir el webinar destacant la importància del departament de F & B en un hotel: “És un factor diferencial i té una importància capital: no només ajuda a incrementar l’ocupació de l’establiment hoteler sinó que també ajuda a millorar la reputació i el prestigi de la marca“. Per tant, considera que cal analitzar el departament de F & B per la rendibilitat dels espais, però també en funció de les aportacions a l’establiment hoteler.
En relació amb la gestió de l’àrea de F & B en hotels, Lluís Codó va apuntar que la seva complexitat ha conduït en els últims anys a la unió de grups de restauració amb grans companyies hoteleres per oferir i gestionar el servei de restauració. Com a avantatge: fer més fàcil la gestió del restaurant per una empesa externa especialitzada en aquest concepte. El risc: perdre el control del procés, de l’experiència del client. “Cal negociar bé l’acord”, ha apuntat Mellado.
Estratègies per millorar la rendibilitat dels restaurants després de la Covid-19
Segons Codó, la reobertura dels restaurants després de la Covid-19 ha d’estar focalitzada en l’adaptació en tres àrees per millorar la rendibilitat del negoci. Els tres aspectes bàsics a tenir en compte són:
- Transparència en la comunicació externa: explicar com treballem i parlar de detalls com protocols d’higiene, seguretat i neteja serà fonamental per vèncer la por del client a venir.
- Operacions: els condicionants del nou escenari post Covid-19 faran necessari un redisseny de tot el que passa dins del restaurant des del moment en què entra un client al restaurant fins que en surt.
- Gestió dels recursos econòmics i readaptació a el nou escenari amb estratègies com ara limitar l’oferta de restaurant, analitzar la gestió de costos i optimitzar els marges de venda. “Si reduïm la carta i l’aforament és més limitat, no té sentit reduir preus perquè els marges cauran. Caldrà analitzar l’oferta del restaurant i plantejar-nos com mantenir o incrementar els marges”.
“La crisi és una oportunitat per millorar” va indicar Mellado i va recomanar “abans de res, aplicar el sentit comú”. Com a estratègies per fer front al nou escenari posterior a la Covid-19, va afegir algunes recomanacions:
- Ampliar els horaris de cuina i de servei per lluitar contra la limitació d’aforament.
- No baixar els preus sinó “augmentar el valor del plat” i comptar amb cartes més curtes i limitades, amb productes de temporada i de proximitat.
- Eliminar costos superflus i optimitzar la productivitat. Treballar la venda suggerida, l’anomenat
- Utilitzar la tecnologia com a element d’ajuda en la gestió.
Propostes de valor per oferir als client d’un restaurant
“El client està disposat a tornar, aquest és el gran avantatge”, ha apuntat Codó. I en aquest sentit, tant ell com Mellado van detallar algunes propostes de valor per oferir als clients dels restaurants en l’escenari de després de la Covid-19:
- Serà bàsic transmetre seguretat i confiança al client i a més de la transparència en la comunicació, el servei tindrà un paper fonamental.
- Donar-li importància a l’entorn: “Qualsevol concepte gastronòmic ha de tenir una història al darrere, qualsevol negoci hoteler ha d’estar mimetitzat amb el seu entorn i qualsevol negoci de restauració dins d’un hotel ha de ser atractiu per als clients locals”, va comentar Mellado. La personalitat pròpia i el relat de la marca serà fonamental per diferenciar-se de la competència.
- Cercar la qualitat en tots els detalls: implementar no només sistemes de gestió i control econòmic, sinó també de qualitat.
- Valorar sumar-se al take away i delivery per guanyar liquiditat en els negocis de restauració, essent conscients que abans d’activar aquesta part del negoci, cal dissenyar processos, definir preus, protocols, etc.
- Apostar per la formació dels equips humans: en seguretat i higiene, però també en altres àmbits que seran necessaris en el nou escenari post Covid-19.
Recupera el webinar aquí.