Què és i com funciona un Hotel Salut durant la Covid-19?
22 maig, 2020Reduir la carta sense perdre l’essència del restaurant
5 juny, 2020La pandèmia de la Covid-19 i la declaració de l’estat d’alarma a Espanya ha obligat els establiments de restauració al tancament o a la readaptació per mantenir l’activitat de delivery o take away. Ara, amb l’entrada a la desescalada en les seves diferents fases, molts establiments de restauració reobren les portes als clients. Però, què hem de tenir en compte abans de reobrir un restaurant en l’escenari posterior a la Covid-19?
Lluís Codó, professor de l’EUHT StPOL expert en HORECA i coordinador de Formació in Company de l’¡EUHT StPOL va apuntar al webinar “Mesures a implementar en els restaurants per a la reobertura post Covid-19” les tres preguntes que tot establiment s’hauria de plantejar abans de reobrir les portes.
Pregunta 1: Ens interessa obrir?
Amb l’entrada en la fase 1 de la desescalada en determinades zones d’Espanya, hi ha molts establiments de restauració que no han obert, ha apuntat Codó. El motiu: “La limitació del 50% de l’aforament en terrassa pot ser que no sigui rendible per a la companyia”.
La rendibilitat del negoci en aquest nou escenari post Covid-19 és, doncs, un aspecte a analitzar pel restaurant per considerar si li interessa reobrir: “L’empresa ha de fer els números per saber si el volum d’ocupació que tindrà li permetrà cobrir els costos d’obertura “, detalla Codó.
Tot i això, segons Codó hi ha un avantatge clar per al sector de la restauració: “El consumidor té el desig de sortir de casa, d’anar a la terrassa i compartir un cafè i una conversa amb algú més”, apunta a tall d’exemple.
Pregunta 2: Tenim les garanties necessàries?
Després de plantejar-se la idoneïtat de la reobertura pel que fa a l’aspecte econòmic, segons Codó tot restaurant s’ha de plantejar com a segona pregunta si compta amb tots els mitjans i recursos per implementar i complir els nous protocols, canviar els processos de treball i incorporar els aspectes higienicosanitaris obligats en l’escenari post Covid-19. “Són unes garanties que hem d’implantar i comunicar als clients” per poder reobrir el restaurant, explica Codó.
Pregunta 3: Com ho monitoritzarem?
Un cop es posi novament el negoci en marxa, a l’escenari post Covid-19 “a més de supervisar mensualment el compte de resultats del restaurant, també haurem d’anar supervisant, per exemple, el sistema d’APPCC que és el que regularà, en certa manera, la implantació de les mesures higienicosanitàries al restaurant “, detalla Codó.
Quines mesures s’han d’implementar quan reobrim el restaurant?
Al webinar “Mesures a implementar en la reobertura del restaurant”, en Lluís Codó també va parlar de l’àmbit comunicatiu, és a dir, de com i què cal comunicar als clients del restaurant en la nova etapa post Covid-19; de les mesures de prevenció a incorporar per als clients, els treballadors i en el pla de neteja i de com supervisar tot el sistema un cop feta la reobertura de restaurant.
Si vols consultar el detall de la presentació d’en Lluís Codó al webinar “Mesures a implementar en els restaurants per a la reobertura” descarrega’t el document omplint el següent formulari.