Ampliem l’oferta acadèmica amb programes online i semipresencials
6 juliol, 2020TFG i TFM: la culminació del grau universitari i del màster
23 juliol, 2020El Revenue Management busca optimitzar els resultats financers. És molt popular en sectors com el de l’hoteleria, que ha de lluitar amb costos fixos molt alts i un inventari perible. En el cas dels hotels, que tenen un cert nombre d’habitacions i uns costos fixos que s’han de complir, el Revenue Management es fa servir per tractar de predir la demanda i optimitzar la disponibilitat d’inventaris i preus. A continuació, t’expliquem amb detall què és l’Hotel Revenue Management i et donem algunes estratègies per aplicar com a gerent d’hotel.
Què és l’hotel revenue management?
La gestió d’ingressos, o Revenue Management, és un concepte popular dins de la indústria hotelera i s’utilitza per optimitzar els resultats financers d’un hotel i maximitzar-ne els ingressos. La idea central d’aquesta estratègia és vendre l’habitació d’hotel correcta, al client correcte, en el moment correcte, al preu correcte, a través del canal correcte, amb la millor rendibilitat.
En termes generals, és l’anàlisi de dades per predir el comportament dels clients, de manera que la disponibilitat i el preu de les habitacions i serveis es puguin optimitzar per generar la major quantitat possible de reserves. En d’altres paraules, igualar l’oferta i la demanda.
Idees d’estratègies d’hotel revenue management
- Comprendre el mercat: saber d’on prové la demanda i els diferents factors locals que poden afectar la demanda estacional. Conèixer el públic objectiu, les seves necessitats, desitjos i expectatives. Amb això es poden establir preus i ofertes d’acord amb la demanda.
- Segmentació i optimització de preus: per vendre l’habitació adequada a la persona adequada al preu correcte, s’ha de segmentar els clients de l’hotel per comportaments com: quan reserven habitacions d’hotel i com ho fan. Així es poden optimitzar els preus per a cada segment.
- Treballar amb altres departaments: és important aconseguir una estreta col·laboració entre els diferents departaments de l’hotel, com vendes i màrqueting, per garantir que les estratègies estiguin alineades.
- Estratègies de pronòstic: anticipar la demanda i els ingressos futurs per fer els ajustos necessaris. Dins de la indústria hotelera, els pronòstics d’alta qualitat es basen en tendències d’ocupació, tarifes d’habitacions i ingressos. La previsió també requereix un coneixement de les reserves actuals, el rendiment dels competidors, els esdeveniments locals i les tendències més àmplies de la indústria.
- Posicionament en cercadors: Estar en els primers resultats quan les persones busquen un hotel per Google és vital per obtenir noves reserves. El lloc web de l’hotel s’ha d’optimitzar per SEO, és a dir, optimització per a motors de cerca.
- Estratègia de preus correcta: en funció del que es té per oferir, a qui s’està intentant atreure i quina estratègia estan emprant els competidors. Una estratègia de preus competitiva, en què els preus s’estableixen en funció dels preus d’altres hotels, posa el negoci en competència directa i és bo quan l’hotel té més per oferir que els rivals. No obstant això, en temporades baixes, una estratègia de descompte podria ser millor, perquè un client que paga poc és millor que una habitació buida.
- Incentius per a reserves directes: és important atendre tots els canals de distribució i arribar als clients allà on es troben. No obstant això, també és important mirar d’augmentar el nombre de reserves directes, perquè aquestes no requereixen que es paguin comissions a tercers, el que significa que són ideals per maximitzar els ingressos. Una opció és oferir incentius exclusius, com ara punts de fidelitat o obsequis, per als clients que reservin directament a través del propi lloc web.
- Optimització mòbil: el lloc web ha de ser responsive, és a dir, ha d’estar optimitzat per a dispositius mòbils: càrrega ràpida, les pàgines es mostren correctament, tots els botons són completament funcionals i el procés de reserva es pot fer a través del mòbil.
Ja tens una idea més clara del que és l’hotel revenue management i totes les possibilitats que té per augmentar els beneficis d’un hotel. Si tens algun dubte o vols aprofundir els teus coneixements en gestió d’hotels, mira el nostre Màster i contacta’ns.