Alumni: STEPHANIE QUIJANO (Diplomatura de Turisme, 2003-04)
18 març, 2016L’Hotel-Escola de Sant Pol organitza la 30a edició del Concurs de Cuina Jove de Catalunya
4 abril, 2016
Un informe de l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar suggereix que les actituts al treball es valoren tant o més que les pròpies habilitats adquirides.
Els grans grups internacionals de l’àmbit de l’hostaleria valoren les pràctiques realitzades durant els estudis i la polivalència professional més que els coneixements de gestió empresarial. Aquestra es la seva prioritat pels joves valors que recluten per ser els seus futurs directius. És una de les principals conclusions d’un informe elaborat per l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar – Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme de Sant Pol de Mar (Barcelona), referent internacional en direcció hotelera, restauració i arts culinàries.
L’estudi, realitzat com a conclusió de les Jornades de Desenvolupament Professional recentment celebrades al centre Universitari de Sant Pol de Mar, atribueix les pràctiques professionals en el sector realitzades durant els estudis una importància de 8,5 sobre 10, mentres que la ambició professional reb una puntuació de 8,3 i la disponibilitat geogràfica, un 8,1.
Per la elaboració de l’informe s’han tingut en compte les respostes de grans grups nacionals i internacionals com Marriott, Iberostar, Melià, NH, Eurostars, Starwood, Mandarin Oriental, Ritz Carlton o Hilton, entre altres. Totes elles van participar a les citades jornades amb la representació dels seus responsables de Recursos Humans.
Una altre de les conclusions de l’informe és el reconeixement de la polivalència com un potent actiu professional. Les empreses la van valorar amb un 7,9 sobre 10, molt per sobre d’altres capacitats com per exemple el domini de les aplicacions informàtiques (6,3 sobre 10).
Actitut, abans que aptitud
Alguna cosa similar passa amb la suma d’experiències pràctiques no supervisades fora del context d’aprenentatge acadèmic (6,2) i la capacitat de gestió empresarial (6,0), que encara que van rebre bones valoracions per part dels grans grups reclutadors, ocupen un lloc d’escassa importància en el rànquing de les habilitats més demandades.
“Aquests resultats posen de manifest un canvi interessant en la recerca de talent per part de les grans cadenes hoteleres -afirma Lluís Serra, director de l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar: de l’aptitud a l’actitud. Les habilitats tradicionalment més valorades, com el coneixement d’idiomes o les capacitats de gestió empresarial, ja no són l’actiu més valorat, potser perquè ja es donen per fet uns coneixements mínims. En canvi, es valoren actius intangibles com la disponibilitat fins la mobilitat o l’ambició”.
Sant Pol, cum laude en idiomes, polivalència interdepartamental i competències personals
Per la elaboració d’aquest mateix informe, es va demanar a les empreses participants que indiquéssin els punts forts de l’Hotel-Escola de Sant Pol. La suma de les respostes recopiades entre els reclutadors va indicar com aspectes més destacats dels alumnes del centre els coneixements pràctics adquirits dins dels seus estudis, junt amb la polivalència, l’experiència entre els departaments de l’hotel, les competències personals i, per suposat, el coneixement d’idiomes.