6 podcasts sobre hoteleria que has de conèixer
14 juliol, 2022Les 5 millors sèries de TV sobre hotels (reals)
24 agost, 2022Els canvis climàtics actuals i l’augment de la població en els darrers 40 anys han comportat un problema d’escassetat d’aigua a tot el món. Les empreses d’hospitality utilitzen molta aigua en les operacions diàries així que té tant sentit comercial com ambiental implementar una política de bones pràctiques.
De mitjana, un hotel de 100 habitacions consumeix cada any 16.573 m3 d’aigua, 209.541 kWh d’energia i gasta 58.436 €. Segons un estudi, la implementació d’una política transversal de bones pràctiques aplicades a hotels i a càmpings podria reduir l’ús d’aigua en almenys 422 milions de m3 a l’any a tot Europa.
Aquests són els 3 passos que has de seguir per fer front al malbaratament d’aigua a les teves instal·lacions.
1. Mesurar
El primer pas és obtenir una imatge completa del consum que es té i per això cal fer un seguiment periòdic. Per monitoritzar cal recopilar l’històric de factures d’aigua i comptabilitzar tota l’aigua utilitzada pels accessoris i els electrodomèstics, tant dins com fora de l’edifici.
Segons un informe de Green Hospitality, el consum mitjà per persona que va dormir en un hotel el 2016 va ser de 301 litres. Un hotel per sobre d’aquest registre té marge de millora, però encara estant per sota, probablement pugui millorar perquè 300 litres és moltíssima aigua. Per descomptat, pots crear el teu propi estàndard de mesura: litres d’aigua per habitació, per visitant, etc.
També és molt important mesurar les àrees d’alt consum d’aigua, com ara cuines, bugaderies i piscines. Amb un comptador digital es pot connectar la xarxa al núvol per rebre alertes quan el consum excedeix els nivells acceptables. El termini d’amortització d’aquests comptadors és molt curt perquè permeten identificar mals comportaments i reduir dràsticament el consum. A més, quan els empleats són conscients que estan sent monitoritzats, el seu comportament canvia.
<<Sabies que algunes aixetes dispensen fins a 15 litres d’aigua per minut?
I que el 95% de l’aigua de l’aixeta mai no toca les mans de l’usuari!>>
2. Invertir
Les empreses poden reduir el consum d’aigua sense afectar el servei al client mitjançant la instal·lació d’equips de baix consum d’aigua. Aquest és un principi fonamental en les indústries del turisme i hospitality: el client no ha de notar cap millora ambiental a no ser que ho sol·liciti específicament. On pots posar els teus diners? La teva estratègia s’ha de concentrar inicialment en àrees amb el consum més gran d’aigua i la menor inversió.
Programa de reutilització de tovalloles: sol·licita als clients que pengin les tovalloles per reutilitzar-les i assegura’t que el personal ho compleixi. Tindre una política per assegurar-se que si el personal de l’hotel sent que es necessiten tovalloles netes, es proporcioni alguna extra en lloc de reemplaçar-les. Així t’assegures no inoportunar el client.
Programa de reutilització de roba de llit: si aquesta no és la vostra política actual, no canvieu la roba de llit durant l’estada d’un hoste ni us comuniqueu amb el client per sol·licitar un canvi de roba de llit.
Redueix la pressió de l’aigua en àrees específiques o en tota la finca i assegura’t que no hi hagi un impacte negatiu durant l’operació. Per exemple, la neteja d’una piscina s’ha d’aprofitar en un moment de reducció de la pressió i no pas en una data aleatòria.
<<Menys del 2% de l’aigua corrent es consumeix directament;
la majoria s’utilitza per a higiene personal, neteja i preparació d’aliments.>>
3. Comunicar
Un cop saps quanta aigua uses, a on va i ja has actualitzat les instal·lacions, arriba l’última fase: influir en el comportament humà. Els mals hàbits contribueixen significativament al malbaratament, per tant cal comunicar i encoratjar a fer servir menys aigua tant a clients com a treballadors.
Formació d’empleats: ensenya als empleats a utilitzar la menor quantitat d’aigua possible mentre treballen.
Comunicació amb el client: interactua amb els clients, sense por i sent sincer: “Estem treballant per reduir el nostre impacte ambiental sense afectar la seva estada; no obstant, hi ha diverses coses que podria fer per recolzar les nostres accions”.
En altres paraules, explica una història que inclogui missatges sobre altres activitats mediambientals amb les que l’hotel ja s’ha compromès: l’eficiència energètica, les emissions de carboni, la minimització de residus, etc.
<<Una coberta de piscina pot reduir el consum total d’energia en una piscina
fins a un 30% evitant l’evaporació de l’aigua.>>
Tenir un pla de gestió de l’aigua no només beneficia la nostra activitat comercial i la salut del nostre planeta. A mesura que la consciència pública en cultura verda creix, és fonamental posicionar la indústria hotelera aliniada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.