Oriol Castro, padrí d’un Acte de Graduació per “Disfrutar”
28 novembre, 2022Més dies i més empreses a les Jornades de Desenvolupament Professional 2023
26 gener, 2023Comencem un 2023 amb sensacions barrejades. Tot i la incertesa econòmica internacional, les darreres novetats en l’àmbit de la intel·ligència artificial obren un espectre de possibilitats per flexibilitzar els processos, costos i dinàmiques del sector. Aquí assenyalem algunes tendències que aquest any podrien experimentar un avenç important al sector hoteler.
Automatització
Precisament l’escenari d’inflació econòmica és el que pot portar els hotels a posar-se les piles per automatitzar les tasques més rutinàries i alliberar els empleats, i així poder oferir experiències més personalitzades als clients que siguin molt ben valorades per aquests.
La personalització sempre ha estat un objectiu difícil d’assolir per als equips de màrqueting dels hotels, però ara s’està convertint en una realitat a mesura que els hotels disposen de perfils de clients amb molt més detall sobre els seus gustos i les seves preferències.
Sostenibilitat
Després d’haver viscut el segon any més càlid a Europa des que es tenen registres, la sensibilització pel canvi climàtic serà un factor que estarà a sobre de la taula un any més. En aquest sentit cal esperar noves regulacions que posin límits a les emissions de carboni. La tecnologia intel·ligent pot ser el millor aliat per reduir el cost energètic de les zones que generen més consum de l’hotel, com ara el restaurant, la piscina o l’spa. De la mateixa manera, la reutilització s’anirà assentant encara més a nivell empresarial, ja que la possibilitat de donar una segona vida objectes, aparells o mobiliari, no només donarà resposta a un problema ecològic, sinó també a un d’econòmic.
Bleisure
De l’anglès ‘leisure’ i ‘business’ és un mot que es fa servir per referir-se a aquells que treballen en remot mentre viatgen. No només es tracta de nòmades digitals, sinó qualsevol persona que vulgui barrejar el lleure i el negoci de tant en tant. Alguns hotels poden començar a adaptar alguns dels seus espais a un entorn més amable per treballar-hi, que s’acosti a una oficina, cosa que implicaria disposar de les condicions adequades, com una connexió a internet d’alta velocitat i la disponibilitat de múltiples endolls.
IA
La intel·ligència artificial aplicada a la predicció també pot tenir un rol important per reduir despeses i residus en benefici d’una major eficiència, com per mitjà de l’ús de RMS (Revenue Management System), sistemes que permeten crear estratègies de preus per maximitzar els ingressos per reserva. Aquest any, podríem veure pràctiques similars en altres departaments dels hotels, com ara, F&B o al departament d’Esdeveniments i activitats.
Vídeo márqueting
L’ús de vídeo per a la narració d’històries va clarament en augment. Ho podem veure a les principals xarxes socials, així com a les actuals campanyes de web i d’email màrqueting. A més, Google incorporarà tard o d’hora anuncis de vídeo al seu cercador, cosa que tindrà un gran potencial per als anunciants. El sector hospitality ha d’estar atent per adaptar-hi la seva estratègia digital.
Digitalització
Segons un estudi de Skift Research, la interacció entre hoste-empleat a través de missatgeria i chatbots ja s’ha triplicat respecte abans de la pandèmia. Per a altres interaccions digitalitzades, com la clau mòbil, el check-in autònom i la consergeria digital, veurem un creixement a mesura que els serveis de xat B2C es generalitzin.
Staycations
Aquest tipus de vacances es dona a destinacions properes i duren més temps que els viatges llunyans. No és ni de bon tros un fenomen nou, però és una tendència a l’alça que no sembla que pugui decaure, especialment perquè continua sent una opció econòmica molt viable i respectuosa amb el medi ambient.
Salut mental i benestar
La sensibilització per la salut mental és una altra de les tendències en ascens des de l’emergència de la Covid-19. El Global Wellness Institute prediu un creixement d’un 21% a la indústria del turisme de benestar, la qual cosa implica una oferta més gran d’esdeveniments vinculats amb la meditació, l’activitat física, l’àmbit rural i el creixement personal.
Turisme temàtic
L´especialització de l´oferta està portant a la creació d´experiències temàtiques i més personalitzades. Entre elles trobem des d’escapades captivadores, turisme de cànnabis, recessos espirituals, entre d’altres. Més que mai, els viatgers busquen trobar factors diferencials que afegeixin valor als seus viatges, com per exemples, a través d’una connexió cultural del lloc a través d’una contribució al medi ambient.
El Master in Hospitality Management d’EUHTStPOL compta amb un pla d’estudis transversal on es tracten aspectes fonamentals de la gestió hotelera, així com les darreres tendències actuals dins del sector.