20 cuiners espanyols en el Top 100 de The Best Chef Awards 2022
22 setembre, 2022Koshu Nishiyama: l’hotel més antic del món
11 octubre, 2022L’organització empresarial Hostelería de España ha obert un procés d’ajuts de fins a 12.000€ a empreses del sector per accedir al Kit Digital, que cerca minimitzar la bretxa en la implementació de competències tecnològiques.
Després de més de mig any en marxa, el programa Kit Digital esdevé més accessible pel sector de la restauració i hoteler. Els sol·licitants podran accedir a subvencions de 2.000€ per a empreses de fins a dos empleats, 5.000€ per a empreses de 3 a 9 treballadors i 12.000€ per a empreses de fins a 50 persones. L’objectiu del kit és el d’impulsar solucions digitals en 12 categories que inclouen eines de gestió de clients, gestió de processos, factura electrònica o presència avançada a Internet, entre d’altres. Aquests ajuts es financen a partir dels Fons Next Generation de la Unió Europea.
La digitalització és un dels eixos principals de creixement de l’hostaleria en el futur més a curt termini, en un context on predomina la incertesa derivada dels efectes de la pandèmia, la crisi d’abastiment i la pujada generalitzada de preus.
Aquí pots trobar els requisits i el procés de registre i sol·licitud de les ajudes.
Suspens en digitalització
Segons un estudi recent realitzat per ConectadHOS, el grau de maduresa digital de l’hostaleria a Espanya només és del 4,48 sobre 10. Més d’un 60% dels enquestats inverteixen, almenys, un 1% de la facturació en eines o iniciatives per digitalitzar els seus negocis, i un alt percentatge manifesta el seu interès per digitalitzar-se, però el principal handicap per fer-ho és la manca de pressupost. Aquest estudi mostra que les motivacions principals de l’hostaleria per digitalitzar-se estan enfocades a la reactivació de la demanda, enfocant-se principalment a reinventar-se en la seva forma de captar nova clientela (55%) i oferir serveis que aportin comoditat als seus clients (49%). Els hostalers posen el focus a les eines de relació amb els clients per a la gestió del front-office, on al voltant del 50% no les utilitzen però els agradaria fer sistemes de fidelització, enquestes i valoracions i sistema de comandes per a clients. Una situació calcada es troba en el back-office: repeteix el 50% que no utilitza eines digitals, però li agradaria utilitzar instruments de gestió com enginyeries de menú, inventaris i estoc, proveïdors, escandalls o minves.
Formació en competències digitals
És per això que una formació adequada i continuada és la millor manera d’estar al dia amb les noves tendències per afrontar el mercat laboral amb èxit. Tots els nostres programes acadèmics inclouen una formació digital des de la base, incorporant diferents aspectes de la gestió hotetera, turística i de restauració des de la captació de clients mitjançant plataformes digitals a l’automatització dels processos de compres i de control de costos.