Els principals reptes en el servei de sala en l’etapa post Covid-19
19 juny, 2020Ampliem l’oferta acadèmica amb programes online i semipresencials
6 juliol, 2020Aquest va ser un dels punts que es va tractar al webinar “La professió de director/a d’hotel” organitzat per l’EUHT StPOL i en què van participar Manuel Vegas, President Nacional de l’Associació Espanyola de Directors d’Hotel (AEDH); Cristina Imaz, general Manager ME Sitges Terramar 4 * Lifestyle (Meliá Hotels International) i StPOL Alumni (Promoció 2003); juntament amb Lluís Serra, director general de l”EUHT StPOL i president d’EUHOFA International. En el webinar, els participants van exposar les diferències entre dirigir un hotel de cadena i un hotel independent, el seu dia a dia com a directors i les competències que segons ells són necessàries per arribar a ser director/a d’hotel.
Competències per ser un director/a d’hotel
Davant la pregunta “Quines competències són indispensables per arribar a ser director/a d’hotel? “, Manuel Vegas, President Nacional de l’Associació Espanyola de Directors d’Hotel (AEDH) amb seu a Catalunya a l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar; va enumerar les següents:
- Ser molt receptiu; és a dir, estar obert a noves tendències i idees i evolucionar amb els temps.
- Formar-se constantment: més enllà d’una titulació que et permeti ser director/a d’hotel, com el Grau en Gestió Hotelera i Turística, Vegas recomana anar actualitzant-se amb formació contínua.
- “Estar amb la teva gent”, amb l’equip: dirigir un hotel és una “tasca col·lectiva”, apunta Vegas, per aquest motiu subratlla la importància de motivar l’equip, formar-lo, donar-li les eines que necessita, etc.
A aquestes competències, Cristina Imaz, general Manager de l’Hotel ME Sitges Terramar (Meliá Hotels International) i antiga alumna de EUHT StPOL va afegir les següents:
- La gestió del canvi: un factor cada vegada més important per a un director/a d’hotel.
- Tenir passió per la professió: “La direcció hotelera és una professió vocacional“.
- I coincideix amb Manuel Vegas amb el fet que per dirigir un hotel cal “comptar amb l’equip”.
Hotel de cadena versus hotel independent
Durant el webinar, els participants van exposar les diferències entre dirigir un hotel de cadena i un hotel independent. Diferències que es posen de manifest en el dia a dia com a director/a i en els processos a seguir en els diferents departaments o àrees com màrqueting i comunicació, recursos humans, compres o qualitat.
Què envegen l’un l’altre, és a dir, el director/a d’hotel independent del director/a d’hotel de cadena i viceversa? L’agilitat en la presa de decisions va ser l’element que Cristina Imaz va destacar com a envejable dels hotels independents. En canvi, Manuel Vegas va apuntar el fet de “comptar amb el suport del departament corporatiu” com a element desitjable per als hotels independents.
La professió de director/a d’hotel
A part de les diferències entre dirigir un hotel de cadena i un hotel independent, què és allò que uneix a tot director/a d’hotel? Ambdós ponents del webinar de l’EUHT StPOL van estar d’acord amb un aspecte: la passió per la professió.
“Ser director/a d’hotel és una professió meravellosa, brutal, espectacular… que a mi m’apassiona”, confessa Cristina Imaz. I afegeix: “Però també és una professió dura” de manera que la vocació esdevé imprescindible per a tot aquell que vulgui convertir-se en director/a d’hotel. Tant és el pes de la vocació a la direcció hotelera que Manuel Vegas conclou: “Si hagués de viure una segona vida, sabria què demanaria: ser director d’hotel”.
Recupera el webinar AQUÍ