EUHT StPOL ha acollit un seminari de formació impartit per El Tenedor, un portal especialitzat en la gestió de reserves de restaurants. L’alumnat del Grau universitari en Gestió Hotelera i Turística i del Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Gastronomia i Restauració ha pogut experimentar de primera mà les funcionalitats d’aquesta plataforma que permet digitalitzar alguns aspectes d’un restaurant, com les seves reserves.

La tecnologia és cada vegada més una part indissociable dels restaurants, ja que en molts casos permet agilitzar i optimitzar processos. I en aquest procés de digitalització d’un restaurant, s’inclouen eines com els sistemes de gestió de reserves.

Segons una enquesta realitzada al 2018 per la Federación Española de Hostelería, el 39% dels establiments de restauració i hotelers compta amb una eina de gestió de reserves o de reputació en línia. I l’enquesta també apunta que en els restaurants, el portal web El Tenedor és el més utilitzat.

El pes d’aquesta plataforma en el sector de la restauració la converteix en un element d’estudi per part de l’alumnat de l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme de Sant Pol de Mar (EUHT StPOL) que en un futur es convertiran en professionals del sector de l’hoteleria, la restauració o els esdeveniments, entre d’altres.

Gestión reservas restaurante El Tenedor EUHT StPOL

Seminari de formació

En aquest sentit, aquesta setmana l’alumnat de tercer curs del Grau universitari en Gestió Hotelera i Turística i del Cicle Formatiu de Grau Mitjà (CFGM) en Gastronomia i Restauració ha participat en un seminari impartit per El Tenedor per conèixer de primera mà el funcionament d’aquesta plataforma de gestió de reserves d’un restaurant.

Com introduir les dades dels clients, apuntar i anul·lar reserves, gestionar la base de dades i usar eines de màrqueting per fidelitzar els clients han estat alguns dels continguts del seminari de formació sobre El Tenedor, una plataforma present a 17 països i amb més de 65.000 restaurants, 11.000 d’ells a Espanya.

Els seminaris professionals tenen com a objectiu ampliar i complementar la formació rebuda per l’alumnat dels diferents programes acadèmics de l’EUHT StPOL. Durant el curs, experts en diferents àmbits assisteixen a EUHT StPOL per impartir una classe magistral, conferència o seminari sobre temàtiques vinculades al sector hospitality, restauració, turisme, cuina, gastronomia o imatge professional, entre altres.