“Som el restaurant slow food més antic de la zona de Barcelona”
14 gener, 2020Del màster en hospitality management a ‘spa agent’ d’un hotel de luxe de Barcelona
27 gener, 2020El tercer dilluns de gener és conegut com el “Blue Monday”, el dia més trist de l’any. El concepte va ser creat per Cliff Arnal d’acord amb una fórmula que té en compte factors com el clima, el temps passat des de Nadal o els deutes. Aquesta fórmula va estar relacionada amb una campanya publicitària per a una companyia de viatges que es preguntava quin era el millor dia per reservar les vacances d’estiu. El terme va néixer de la mà del turisme i des de llavors, la data s’ha fet servir per promoure missatges i iniciatives en pro de la felicitat de la gent.
Segons Cliff Arnal, la fórmula que demostra que el tercer dilluns de gener, anomenat Blue Monday, és el dia més trist de l’any és la següent:
([W + (D-d)] xTQ / MxNA)
En la qual W és el clima o meteorologia, D són els deutes que hem adquirit des de Nadal, d és el salari mensual, T el temps que ha passat des de les festes de Nadal, Q el temps que ha passat des que vam fallar en aconseguir un propòsit, M el baix nivell motivacional i NA la necessitat d’actuar.
Campanyes per promoure el turisme
El Blue Monday i la fórumla de Cliff Arnal van néixer en relació a campanya publicitària per a una companyia de viatges que es preguntava quin era el millor dia per reservar les vacances d’estiu i comprar així els bitllets d’avió. Preparar les vacances – amb tot el que comporta- i evocar tot el que es viuria durant aquest període es plantejava com la millor manera de contrarestar els efectes del Blue Monday.
Des de llavors, són moltes les empreses que han aprofitat el concepte per llançar campanyes de foment del turisme. Entre elles, Promotur Turisme de Canàries que en 2016 va llançar una campanya protagonitzada precisament per Cliff Arnal, l’autor de la fórmula del Blue Monday, sota l’eslògan #StopBlueMonday per potenciar el turisme de vacances a les Illes Canàries.
De fet, la fórmula del Blue Monday, considerada per alguns com pseudociencia, també ha servit per esbossar quin és el dia més feliç de l’any, conegut com el “yellow day”: el tercer divendres del mes de juny.