Llibres de cuina i hoteleria amb segell EUHT StPOL Alumni
22 abril, 2020Masterclass online d’Oriol Castro, xef del restaurant Disfrutar, considerat el 9è millor del món
4 maig, 2020Quines són les habilitats, competències i coneixements que ha de tenir un directiu hoteler o cap de departament en l’escenari posterior a la Covid-19? Quin perfil de director d’hotel busquen les empreses hoteleres? Aquestes i altres preguntes van ser resoltes al webinar “Els nous perfils de directius hotelers a l’escenari post Covid-19” organitzat per l’EUHT StPOL i en què van participar Ferran Hernández, director de Recursos Humans de Mandarin Oriental Ritz Madrid; Jordi Sala, director de recursos humans de l’Hotel Arts Barcelona (The Ritz-Carlton Hotel Company LLC. Marriott International) i Regina Santamaría, Associate Manager a Michael Page; juntament amb Lluís Serra, director general de l’EUHT StPOL i Eva Canaleta, directora acadèmica del centre.
Els 4 pilars que defineixen un director d’hotel
Segons Regina Santamaría, Associate Manager de Michael Page, els quatre pilars que defineixen el perfil de director d’hotel seguiran essent els mateixos, tot i que hi haurà factors que guanyaran importància com l’adaptabilitat i els coneixements tecnològics. Quins són aquests quatre pilars?
- Formació i coneixements tècnics: a més dels idiomes que són imprescindibles i de certa experiència en el sector, Santamaría apunta que “es demanarà més coneixement de la part digital i tecnològica”.
- Soft skills: habilitats com la capacitat de gestió d’equips, treballar sota pressió, autonomia, lideratge … Com canviarà? El líder o directiu haurà de ser més proper amb l’equip per motivar-lo.
- Intel·ligència emocional: a l’escenari posterior a la Covid-19, es necessitarà ser més empàtic amb el personal i amb el client; saber gestionar més els sentiments i emocions.
- Capacitat d’adaptació: segons Santamaría, serà un pilar fonamental.
Competències i habilitats per a un futur directiu hoteler
Al webinar, Ferran Hernández, director de Recursos Humans de Mandarin Oriental Ritz Madrid, va apuntar les noves competències que seran fonamentals d’ara en endavant per als directors o caps de departament en el sector hoteler. De fet, són totes aquelles competències relacionades amb el tracte a les persones i en especial:
- Ser un bon comunicador.
- “Buscarem líders que dirigeixin equips de manera més propera”, ha detallat. Per tant, en el nou escenari, l’empatia i la intel·ligència emocional tindran molta més importància.
- Tenir agilitat en la presa de decisions per reaccionar en casos imprevistos.
- Comptar amb capacitat d’adaptació a les noves realitats, necessitats i estàndards.
Juntament amb la capacitat d’adaptació, Jordi Sala, director de Recursos Humans de l’Hotel Arts Barcelona, afegeix com a competència necessària per a tot directiu d’hotel al nou escenari posterior a la Covid-19, la flexibilitat en els equips.
I la Regina Santamaría, destaca la creativitat i innovació com a factors essencials per diferenciar-se de la competència. “Els perfils creatius i que aportin noves maneres de fer les coses i d’arribar al client seran els que tindran més èxit”, pronostica.
Noves posicions en els organigrames de les empreses hoteleres
“Estem entrant en una nova era del lideratge”, diu Jordi Sala, director de Recursos Humans de l’Hotel Arts Barcelona. El nou escenari derivat de la Covid-19 comportarà, segons apunta, una necessitat de formació per als líders del sector hoteler que permeti afrontar el canvi. I alhora, remarca la importància de “posar les persones primer” és a dir, empoderar els treballadors per “guanyar la seva lleialtat, reduir la rotació de personal i retenir-los a les empreses” de manera que siguin el motor del canvi.
Segons Sala, algunes de les noves posicions que es crearan en els organigrames de les empreses hoteleres estaran vinculades amb:
- Reforçar la prevenció de riscos laborals: si no existeix, serà necessari crear una nova posició que es dediqui només a això.
- Reforçar els nivells de control i supervisió de neteja, tant en els departaments de housekeeping com en totes les àrees dels hotels.
- Un departament nou que la seva raó d’existir serà tenir robots que facin funcions molt determinades.
Recupera el WEBINAR “Els nous perfils de directius hotelers a l’escenari post Covid-19” aquí: