5 TED talks sobre hospitality per a futurs professionals del sector
25 març, 2020“El Màster en Hospitality Management t’ofereix oportunitats a tot el món”
30 març, 2020Amb el tancament obligat dels restaurants causa de l’estat d’alarma decretat pel Govern espanyol, el delivery o lliurament de menjar domicili s’ha convertit en l’alternativa de molts establiments de restauració per generar ingressos i pal·liar així l’impacte econòmic negatiu de la crisi del coronavirus.
Espanya es troba en estat d’alarma des del passat 14 de març. El Reial Decret aprovat pel govern espanyol obligava a el tancament de restaurants al públic, però permetia la prestació de serveis de lliurament de menjar a domicili; ja sigui a través de plataformes de delivery – com Glovo, Just Eat o Uber Eats, entre d’altres – o a través dels seus propis mitjans.
Això va obrir la porta al fet que alguns restaurants independents es reinventessin per fer front a aquesta nova situació i optessin per l’entrega de menjar a domicili. Comandes a través de WhatsApp, directoris de restaurants locals i de proximitat amb opcions de lliurar el menjar a casa que creixen gairebé cada dia o bé apostes pel menjar per emportar són algunes de les iniciatives que duen a terme alguns restaurants durant aquests dies.
Continuar facturant per subsistir
Tot i que encara no hi ha dades oficials de quants restaurants han optat per sumar-se a l’entrega de menjar a domicili, des del Gremi de Restauració de Barcelona apunten dos arguments clau que han portat a alguns establiments a reobrir la cuina: evitar acomiadaments i continuar facturant.
Això, en un sector, el de l’hoteleria i la restauració, que dóna feina a 1,7 milions de persones i representa un 6,2% de l’PIB espanyol, del qual un 4,7% prové de la restauració, segons dades de l’Anuari de l’Hoteleria d’Espanya 2019.
Diego Ramos, consultor de la indústria horeca i retail, i especialista en transformació digital d’empreses de restauració, apunta: “Crec que si la situació d’aturada completa s’allarga, el delivery pot ser un element de resistència per subsistir.”
Ho planteja en l’article Els temes que ens interessen a tots vistos a través del prisma de la Covid-19, això sí, com una estratègia d’”economia de guerrilla” que permeti continuar uns mesos en base a “planificar un servei de delivery que amb les despeses reduïdes al mínim pugui arribar a una facturació que almenys equilibri la rendibilitat a 0 “.
Food and delivery for heroes
Davant la situació de crisi generada per la pandèmia del coronavirus, el delivery s’ha tenyit també de solidaritat. Així, establiments de restauració han impulsat iniciatives solidàries per portar menjar a domicili a professionals del sector sanitari.
És el cas, per exemple, de “Food 4 Heroes“, posat en marxa a Madrid per Grosso Napoletano amb l’objectiu de fer arribar menjar als sanitaris dels hospitals de la ciutat. Una acció solidària a la qual s’han sumat múltiples cadenes de restauració i que ha tingut la seva rèplica en altres ciutats, com Barcelona.
En aquest cas, amb el projecte “Delivery for heroes“: restaurants de Barcelona han unit esforços per lliurar menjar a més de 200 persones que treballen als hospitals de la ciutat.