Imatge professional: com potenciar-la en el sector de l’hoteleria i el turisme
17 Octubre, 2019
Gestión reservas restaurante El Tenedor EUHT StPOL
Digitalitzar un restaurant i gestionar-ne les reserves
24 Octubre, 2019
Mostrar tots

“Volia viure l’experiència de fer pràctiques a un restaurant amb estrella Michelin” Marsilio Kunst, alumne de l’EUHT StPOL

Fer pràctiques a un restaurant amb estrella Michelin és possible. I així ho ha comprovat en Marsilio Kunst, alumne del Cicle Formatiu de Grau Mitjà (CFGM) en Gastronomia i Restauració de l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar (Barcelona). En les següents línies t’expliquem com ha viscut la seva experiència en elrestaurant lleonès Cocinandos, amb una estrella Michelin i dos Sols Repsol.

Acaba de començar el tercer i últim curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà (CFGM) en Gastronomia i Restauració a l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme de Sant Pol de Mar (EUHT StPOL). Marsilio Kunst encara té molt recent el record d’aquest estiu, quan va viure la seva primera experiència de pràctiques fora de les instal·lacions de l’Hotel-Escola.

Va escollir com a destinació de pràctiques el restaurant Cocinandos, liderat pels xefs Yolanda León i Juanjo Pérez i reconegut amb una estrella Michelin i dos Sols Repsol. “Volia viure l’experiència de fer pràctiques en un restaurant amb estrella Michelin”, reconeix Kunst. Aquest va ser un dels principals motius que el va portar a escollir aquest restaurant de Lleó caracteritzat per un menú basat en la temporalitat del mercat i la identitat culinària lleonesa.

“Vaig aprofitar els mesos d’estiu i vaig fer pràctiques tant a sala com a cuina”, explica. Participar en el muntatge de les taules i de la sala, fer la mise en place, atendre els clients i explicar-los els plats durant el servei van ser les seves principals responsabilitats durant les pràctiques a Cocinandos.

De la seva experiència en destaca l’oportunitat de “poder estar tan en contacte amb els cuiners i veure com treballen en un restaurant de tant alt nivell”, comenta. I afegeix: “Simplement ser-hi i poder veure els processos de treball ja va significar molt per a mi. Tota la resta que vaig aprendre, va ser un regal addicional “.

Del servei a comensal

L’experiència de Marsilio Kunst al Cocinandos no va acabar-se a la sala i a cuina: “Era l’última setmana de pràctiques i un dia ens van convidar a mi i a l’Albert, company de l’EUHT StPOL que també estava fent les pràctiques a Cocinandos, a sopar al restaurant amb la resta de comensals”. Per a en Marsilio, aquest sopar sorpresa va ser a més “d’un detall molt bonic” una manera de poder completar el cicle i viure el servei des d’un altre punt de vista. I conclou, somrient: “Quan ets comensal, el servei passa molt ràpid”.