Direcció Hotelera i Turisme: una elecció universitària sense precedents
17 abril, 2020Llibres de cuina i hoteleria amb segell EUHT StPOL Alumni
22 abril, 2020La Gemma Vidal és directora de Recursos Humans d’UDON, grup de restauració especialitzat en menjar asiàtic amb presència a Espanya i Portugal. Amb ella parlem de l’impacte de la Covid-19 en el sector de la restauració i de com afrontar l’escenari futur. Sostenibilitat, proximitat, compromís i garantir sistemes de desinfecció i higiene són alguns dels elements que, segons Vidal, caracteritzaran les empreses de restauració en el període posterior a la crisi del coronavirus.
Quin ha estat l’impacte de la crisi de la Covid-19 a nivell econòmic i estructural en la vostra empresa?
La situació de facturació i el Reial Decret 463/2020 pel qual es va declarar l’Estat d’Alarma ens ha portat a realitzar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a tots els equips. Hem deixat el mínim d’estructura imprescindible per als processos de cada moment. La intenció és poder suportar aquest període per garantir la continuïtat del negoci un cop passi.
I com us esteu preparant per quan tot això passi?
Estem fent un compte enrere amb una data teòrica de retorn per tenir tots els procediments preparats. Els departaments han coordinat les actuacions necessàries calendaritzades segons la data establerta.
El negoci se centrarà en el client nacional i diari, de manera que s’haurà de treballar molt bé l’atracció i sobretot la fidelització
Quins nous escenaris es poden obrir al mercat un cop passi el període de confinament?
La incertesa ha estat la gran protagonista d’aquesta època. El que ens depararà després serà també molt variable segons el temps que duri aquesta crisi i les reaccions que provoqui.
A nivell de negoci, entenem que el delivery serà el gran protagonista. Ja era una línia de negoci en creixement, però ara serà el gran protagonista, fins que les persones vagin agafant confiança i les mesures vagin tenint resultats positius.
El negoci se centrarà en el client nacional i diari, de manera que s’haurà de treballar molt bé l’atracció i sobretot la fidelització. El turisme no es reactivarà fins a finals d’any, principis del 2021.
Com totes les crisis, aquestes fan que els clients es tornin més exigents i vulguin amortitzar millor la inversió en oci (incloc restauració). Així que s’haurà d’assegurar que es comunica l’essència del negoci i que es garanteix l’experiència que espera el client.
Les empreses hauran de ser més transparents i més implicades amb l’entorn. Ve amb força la sostenibilitat, producte de proximitat i empreses compromeses en general. El teletreball agafarà protagonisme en els llocs que es pugui i probablement la flexibilitat serà essencial per a tots els llocs de feina.
De cara als clients, s’hauran de poder garantir sistemes de desinfecció i higiene per donar-los el màxim de seguretat i confiança
Què recomanaria a les empreses de restauració que estan en la mateixa situació?
– Planificació, comunicació, transparència i anàlisi de diferents escenaris possibles per poder reaccionar. És important començar a preparar-se per tal que la reobertura no ens agafi a contrapeu: cal saber amb què i amb qui comptem.
– Cal tenir un cronograma amb tots els departaments implicats ben coordinats per saber què i qui ha d’actuar en cada moment. Ara no hi ha excusa, tenim el preuat temps per planificar.
– La comunicació emocional i comercial, interna i externa, serà clau per diferenciar l’essència de les empreses, així com el seu compromís amb l’entorn.
– De cara als clients, s’hauran de poder garantir sistemes de desinfecció i higiene per donar-los el màxim de seguretat i confiança per accedir als nostres locals: prendre’ls la temperatura per entrar, gel desinfectant al seu abast, línies de separació clares entre persones i una experiència única que compensi tot el context desfavorable.