Solicita la beca d’estudis MEC pel curs 2023-24: del 27 de març al 17 de maig
20 març, 2023L’EUHT StPOL es consolida com la millor universitat d’Espanya en Hoteleria i Turisme en el Top 15 del món
24 març, 2023La Laia Riola i en Joan Julià, alumnes del Grau en Gestió Hotelera i Turística, han representat l’EUHT StPOL al Young Hospitality Summit (YHS) 2023, l’esdeveniment internacional més gran d’estudiants d’hoteleria impulsat per l’École Hôtelière de Lausanne (Suïssa). Aquest any l’EUHT StPOL ha estat l’única institució espanyola representada a l’esdeveniment.
Vols saber en què ha consistit el YHS 2023, quina ha estat la temàtica d’aquesta edició i com ho han viscut els nostres alumnes? T’ho expliquem!
repte que els han plantejat? T’ho expliquem!
El focus de treball de la 14a edició del Young Hospitality Summit ha estat la circularitat a la ciutat del futur. Per la Laia, “la circularitat és la capacitat d’aprofitar les pròpies dinàmiques que es van repetint en una ciutat per generar noves solucions i oportunitats. La circularitat ha de ser transversal i enfocar reptes socials, econòmics i mediambientals”.
Durant la convenció, tots els alumnes participen en grups de treball de 4 a 5 persones en què plantegen noves idees que incideixin en la circularitat, i en particular, al megaprojecte urbanístic de The Line a l’Aràbia Saudita. Per exemple, el grup de la Laia ha presentat una idea d’integració de reconeixement facial que permetria identificar les emocions i els estats d’ànim dels ciutadans, i que, a la vegada, faria recomanacions i donaria consells personalitzats a cada persona relatius a la seva salut mental. Aprofitant que The Line serà una ciutat vertical amb una gran quantitat d’ascensors, la Laia ha explicat que és un lloc ideal per instal·lar-hi aquests mecanismes.
En realitat però, totes les propostes giren al voltant de cinc aspectes urbans: l’espai públic, la mobilitat, l’entreteniment, la cultura i la tecnologia. I és en aquests tres darrers aspectes en què s’ha focalitzat el grup del Joan, que ha proposat la creació de sales de realitat virtual d’ús públic que permetés visitar qualsevol part del món.
“Ens ha servit per veure el futur i pensar en temes que m’haguessin passat pel cap una setmana abans i aplicar idees sobre l´hospitality en un projecte que comença des de zero”, comenta Joan.
Una oportunitat per a fer networking
YHS 2023 ha portat 40 ponents i 74 estudiants de 38 institucions diferents per tractar aspectes com el luxe, la sostenibilitat o l’adaptabilitat al canvi de la industria hotelera. Entre ponents i assistents, el YHS és una oportunitat única per fer nous contactes dins del sector. En Joan destaca que mai havia estat envoltat de tanta gent de l’hoteleria amb la mateixa edat que ell: “Hem congeniat molt bé amb els companys que he conegut i a nivell professional t’obre portes a fer unes futures pràctiques a l’estranger”. Igualment, la Laia valora tots aquests contactes i destaca que “són molt útils si el que busques a la teva carrera és viatjar molt, ja que tothom que ve ho fa per passió i té un interès veritable en el sector”. A més dels assistents, algunes empreses d’hoteleria han estat presents en estands per sol·licitar informació o deixar el currículum.
Aprenentatge professional i personal
A la sessió de treball en grup, tant el Joan com la Laia han estat en contacte amb els seus companys des d’una setmana abans d’arribar a Lausane. Un cop allà han posat en comú una idea conjunta i han preparat una presentació davant del públic assistent. “Sortir a presentar amb focus de llum, micròfon en mà i 150 assistents més tota l’audiència en línia ha estat tot un repte per a mi”, ens comenta la Laia. Per al Joan, ha estat la primera vegada que ha presentat davant de tanta gent: “És un aprenentatge únic que només s’adquireix fent un pas endavant i fincant-hi”.
Tots dos han destacat que tant les activitats com les sessions de treball els han servit enormement a nivell professional i personal, així com per conèixer altres professionals d’hoteleria amb habilitats i perspectives diferents de les seves. La Laia ens ho ha resumit així: “Sí que és veritat que l’hospitalitat tothom l’entén igual, però hi ha matisos segons amb qui parles. Per exemple, a Àsia tenen molt integrada la idea del benestar, als Estats Units tot tendeix més cap al luxe i als països de parla llatina la centralitat rau entorn de la calidesa en el tracte amb el client”.
Més experiències internacionals
El Young Hoteliers Summit és una de les moltes oportunitats de viure una experiència internacional que té l’alumnat del Grau de Gestió Hotelera i Turística. Durant els quatre anys de carrera, tenen diferents opcions de participar en projectes, esdeveniments i concursos impulsats per diverses institucions sobre temes d’actualitat del sector hoteler, turístic i gastronòmic.
A això se li suma la possibilitat de viure fins a quatre experiències internacionals durant els estudis, vehiculades a través de les pràctiques d’estiu i la possibilitat de fer un Erasmus o intercanvi amb una altra universitat.