Casos d'èxit
Alguns exalumnes t'expliquen
la seva experiència professional
Miquel Aldana
Xef i propietari del restaurant Tres Macarrons (Masnou)
2001, Tècnic en Gastronomia i Restauració
No només compten les virtuts: la metodologia, la disciplina, el ràpid aprenentatge, etc. També és necessari destinar temps a fer les coses bé, que és el que et premia amb experiència i coneixements.
Miquel Antoja
Direcció de Cuina en el Restaurant Sant Pau (3 Estrelles Michelin), Sant Pol de Mar
2007, Tècnic en Gastronomia i Restauració 2008, Postgrau en Pastisseria per a Restaurants
Cada detall adquirit compta. Després de més de 10 anys del meu pas per l’escola, a dia d’avui, com a responsable de cuina segueixo duent a terme moltes coses adquirides a l’escola.
Ramon Angrill
Director de l'Hotel SB Icaria Barcelona, SB Hotels Spain
1995, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Haver estudiat a Sant Pol és una bona carta de presentació.
Guillermo Anívaro
Director d'Estandarització Internacional i Secretari d'ISO TC 228
1994, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Aquesta feina no és només una forma de vida per guanyar diners. És alguna cosa més, és la vocació pel servei als clients.
Enrique Aranda
Director General de l'Hotel Hilton Diagonal Mar (Barcelona)
2005, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Les presses no son bones companyes de viatge; no ens permeten gaudir del present, ni aprendre'n.
Anna Arnalot
Directora d'Expansió a Chekin Hoteles
1994, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Heu escollit un dels sectors més dinàmics i amb més creixement de l’economia espanyola i mundial. Estic segura que tindreu un bon futur laboral.
Iñigo Arruti
Director General, Hilton Worldwide
1999, Postgrau en Direcció Hotelera
Seguiu il·lusionats per treballar en aquest sector tan fascinant i aprofiteu al màxim el recorregut de l’Escola. Podreu generar enllaços que us serviran de molt en el vostre futur professional.
Miguel Barceló
General Manager Nakar Hotel
2002, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Sant Pol t’ajuda a conèixer el negoci de l'hoteleria de primera mà i a aprendre en primera persona les funcions de cada departament d’un hotel. En acabar els estudis a Sant Pol, tots teníem un alt nivell de coneixement de posicions de comandament intermitges i teníem la base necessària per emprendre el camí cap a la Direcció.
Jordi Bagó
Conseller Delegat Grup SERHS
1986, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Has de tenir un cert ADN que et permeti gaudir de la teva feina i això no sempre és així. Així doncs, si realment t’agrada el turisme o l’hoteleria, t’hi has de dedicar.
Marc Balañá
Director dels hotels H10 Ocean Suites i Ocean Dreams
2009, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Cal tenir clar que no treballem en una fàbrica, sinó amb els sentiments de les persones: les seves vacances, els seus moments de lleure, un simple menjar, etc. I aquest lleure, al client li costa esforç i suor aconseguir-lo.
Joaquín Batanero
VP Organization & Compensation a Meliá Hotels International
1991, Grau en Gestió Hotelera i Turística
És un món apassionant, en què cada dia és una aventura diferent i sempre aprens alguna cosa nova.
Armando Benítez
Chef de Puntarena - Bosques Restaurante (Ciudad de México)
2009, Tècnic en Gastronomia i Restauració
2012, Postgrau en Pastisseria de Restaurants
Sens dubte estudiar a l'EUHT StPOL és la millor opció, ja que des del primer dia de classe et trobes amb el món real.
Eva Bermúdez
Directora de comptes a SERHS Tourism
2005, Grau en Gestió Hotelera i Turística
És el moment de cometre errades i aprendre a fer-ho millor amb el temps, ja que cada dia el mercat és més complicat. Heu de gaudir perquè la vida d’estudiant us portarà grans records i moments.
Jose Enrique Bertini
Gerent Hotel Wyndham São Paulo Berrini (Brasil)
1997, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Aprofiteu al màxim els coneixements del professorat i les oportunitats de participar en concursos que tindreu durant els anys d’estudi.
Sven Bosch
Gerent de NaparBCN
1992, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Aquesta professió és seriosa, arriscada i sacrificada, però és la més bonica del món. No et regalen res, però el treball dur i constant sempre et retorna alegries i premis.
Manuel José Caicedo
Xef Executiu Ritz-Carlton DIFC
2004, Postgrau en Direcció de Cuina
El típic dia d’un xef sol ser de 14 hores. Passem més temps a la feina que a casa, de manera que l’equip és també la nostra família.
Jorge Carrasco
Director de Restauració i Esdeveniments, Hotel Wyndham Beacon Hill
2006, Tècnic en Gastronomia i Restauració
2007, Postgrau en Direcció de Food & Beverage
Al principi, com a alumne, et vols menjar el món. A mesura que passa el temps te n'adones que et falta molt per conèixer i, per això, en finalitzar els estudis, siguin els que siguin, el millor és especialitzar-te i ser el millor; amb això i el networking, tindràs el que vulguis.
José Ramón Castillo
Propietari de Què bo! Jurat del programa Masterchef Colombia
2003, Postgrau en Direcció de Cuina
És un ofici que necessita molt de caràcter i disciplina, però els resultats són preciosos.
Mario Castrellón
Xef i Propietari de Maito / Café Unido / Mansa / Tacos la Neta / Botánica
2004, Tècnic en Gastronomia i Restauració
És una carrera de dedicació, imaginació, creativitat i superació personal.
Alexander Demin
Director de l'Hotel Alba Seleqtta (Lloret de Mar)
2010, Master in Hospitality Management
2011, Postgrau en Direcció de Food&Beverage
Per treballar en aquest sector cal que t’agradi l’hoteleria. És una feina molt dura i si no l’estimes, mai no tindràs èxit.
Carles Fabregas
Xef executiu a Evenia Hotels
1994, Tècnic en Gastronomia i Restauració
Esteu en el lloc correcte per aconseguir èxit.
Julie-Charlotte Franck
Digital Field Marketing Manager, Barcelona, Mallorca and Northern Spain. Starwood Hotels & Resorts International
2010, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Encara que la nostra feina és més aviat per amor a l’art, la gent que treballa en el sector hoteler és gent molt especial, gent fantàstica i que tenen cura els uns dels altres. Desconec un altre sector on es creïn unes amistats tan fortes com en el sector de l’hoteleria.
Ramon Freixa
2 Estrellas Michelin
1993, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Estudiar a Sant Pol m’ha servit per a saber gestionar diferents activitats dins d’una empresa, des de la part administrativa fins a la més creativa.
Renato Andrés Fuentealba
Gerent General de l'Hotel la frontera, Temuco (Chile)
2006, Postgrau en Direcció Hotelera
Considereu sempre la lletra: “P”, de Pàciencia, Prudència, Perseverança, i, finalment, la més important: de Passió. I mai us conformeu amb un 'no' per resposta. No deixeu de somiar, que els somnis sí que es compleixen.
Pepe Fuxà
Director de l'Hotel Royal Passeig de Gràcia (Barcelona)
2006, Postgrau Direcció de Food & Beverage
Sempre que trobes algun professional que ha estudiat a Sant Pol et fa molta il·lusió i és segell i distinció de qualitat professional.
Alex Garés
Xef i Director de Food&Beverage de Ritz Carlton Hotels and Resorts
1998, Tècnic en Gastronomia i Restauració
Gaudiu i sigueu apassionats. Voler i treballar dur és l’únic camí, no hi ha dreceres.
Arturo Godó
Xef Executiu a BAM! Tapas & Sake Bar (Indonèsia)
2006, Postgrau Direcció de Food & Beverage
Aprofiteu tot el coneixement i totes les eines que us dona l’escola per ser més professionals i estigueu preparats per a ser competitius en el món laboral.
Fernando Gómez
Director, Inversiones Santorini
1988, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Treballar a gust és sinònim de gaudir de la teva professió.
Agurtzane Goyarzu
Coordinadora de l'Escola d'Administració Hotelera, Universidad Internacional de Ecuador
2004, Master in Hospitality Management
Si vas amb ganes de formar-te, aprendràs molt més enllà dels programes acadèmics.
Marc Grañó
Brand Ambassador Manager, Grupo Kalise Menorquina
2001, Tècnic en Gastronomia i Restauració
Des de la distància i des de la perspectiva que t’ofereix l'experiència, només tinc paraules d’agraïment, tant per la paciència com per totes les coses viscudes a Sant Pol.
Albert Grau
Soci de Magma Hospitality Consulting
1993, Grau en Gestió Hotelera i Turística
És una indústria apassionant, en contínua evolució, capaç d’adaptar-se als canvis i a les tendències dels consumidors com poques ho fan.
Bruno Hallé
Soci i Director de Magma Hospitality Consulting
1993, Grau en Gestió Hotelera i Turística
El networking, al llarg de la meva carrera professional, m’ha ajudat a trobar i a estrènyer llaços amb antics alumnes als països en què he desenvolupat consultoria.
Isabel Hernández
Rooms Division Manager, Real Hotels & Resorts, Intercontinental Red Santo Domingo
2011, Master in Hospitality Management
El millor consell és no donar-se per vençut, escoltar els consells però sense perdre la il·lusió. Si es vol, es pot. Confia en qui creguis que traurà el millor de tu. Sempre cal seguir aprenent i ser conscient d’això.
Cristina Ímaz
Directora de l'Hotel Barceló Monasterio de Boltaña. Barceló Hoteles
2003, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Haver estudiat a l'EUHT StPOL m’ha ajudat a saber treballar i conèixer l’hoteleria des d’un prisma real. M’ha ajudat a ser una tot terreny.
Tristán López
Responsable de projectes externs i plataformes digitals de elBarri d'Albert Adrià
2010, Postgrau en Direcció de Cuina
La cuina es pot aprendre, però el talent i l’actitud, no.
Daniel Luna
Director de Food&Beverage, Grup Real Turisme, Hotel Camino Real
2004, Grau en Gestió Hotelera y Turística
La multiculturalitat que vius a Sant Pol t'ajuda molt a conviure amb persones de tot el món i entendre una mica més els costums de cada país.
Carles Madrenas
Membre del Consell Directiu de RIU Hotels & Resorts
1993, Grau en Gestió Hotelera y Turística
Hem de ser capaços de saber adaptar-nos constantment al canvi i aprendre de totes les disciplines, pero el més important és tenir la capacitat d'integrar-se en un món globalitzat on cada cop més els equips de treball son multiculturals.
Alejandro Marcos
Sommelier jefe del Grup Trocadero
2007, Postgrau en Direcció Food & Beverage
Cal tatuar-se a foc, com si d'un mantra es tractés, tres paraules clau: humilitat, senzillesa i constància.
Franz Martínez
Director de l'Hotel Ecoresort Mas Salagros & AIRE Ancient Baths
2008, Grau en Gestió Hotelera i Turística
És una professió que t'ha d'encantar perqué és molt sacrificada.
Manuel Domingo Martínez
Operations Manager TUI Hotels & Resorts, TUI AG
2010, Grau en Gestió Hotelera i Turística
S'ha d'aprofitar la gran experiència dels professors de l'escola ja que serà molt valuosa per el futur professional. És necessari ser llest i aprofitar la fortalesa de l'escola per tenir mes facilitats en la vida laboral.
Sergio Mellado
Director corporatiu de Food&Beverage en Catalonia Hotels
1993, Grau en Gestió Hotelera i Turística
S'ha de començar desde abaix, coneixent molt bé tot allò que aspirem a dirigir, és a dir, servir moltes taules, bufets i banquets i fer alguna que altre habitació.
José Navarro
CEO, Optimal Hotels & Residences
1999, Grau en Gestió Hotelera i Turística
El més important és saber el que millor ens encaixa a cadascú segons les nostres aptituds i, després, es podrà gaudir molt més.
Henry Neumann
Gerent General, Best Western Condado Palm (Puerto Rico)
2004, Master in Hospitality Management
L'escola crea un entorn ideal per a la formació i la preparació d'una carrera professional.
Eduard Ollé
Director Parador de Jávea, Paradors de Turismo
1973, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Sempre he mantingut relació amb la escola, la meva escola. I, per suposat, mitjançant ella sempre han arribat contactes interesants per la meva carrera.
Juan Manuel Ortega
Chef Ejecutiu i Director de Producte de la Pastisería Escribà
2001, Postgrau en Direcció de Cocina
Trobar algú que hagi estudiat a Sant Pol es compartir una filosofía, una mateixa pasió i valors, i aixó en relació amb altres, és un element fonamental.
Albert Ortiz
Chef y Propietari del Restaurant AXOL
2002, Técnic en Gastronomía i Restauració
En aquest ofici, com en molts altres, cal tenir somnis i objectius per aconseguir, treballant dia a dia en el que cadascú considera que es la seva pasió i el seu mètode de viure.
Xavier Pellicer
Chef y Propietari de Cuina Céleri
1993, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Aprofiteu el temps a la escola per formar-vos en teoria i pràctica, i així afrontareu un ofici molt exigent.
Bernat Plana
Departamento de I+D en el Celler de Can Roca
2008, Técnic en Gastronomía i Restauració
Mai deixeu d'aprendre dia a dia i obrir la vostra ment per adquirir la major informació i aprenentatge posible.
Gerard Plans
Fundador i Director, Leading Cuisine
1998, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Quan parlem de restaurants de qualitat els associem amb aquells que tenen estrelles Michelin, pero és molt segmentat per regions, ja que hi ha més de 1.000 estrelles Michelin a França però cap a Argentina, Sudàfrica, Tailàndia o Austràlia encara que comptin amb una cuina i uns cuiners excepcionals.
Oscar Plans
Director General, Moivaro Lodges & Tented Camps (Tanzania)
1998, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Tinc molts bons records de la meva època a Sant Pol: amics, professors, i el plaer d'estudiar mentres estudies i practiques. Tot és molt ideal per el estudi d'aquest sector.
Pedro Quetglas
Cluster Revenue Manager Mallorca y Ibiza, Meliá Hotels International
2004, Grau en Gestió Hotelera i Turística
De Sant Pol surts format de manera excel·lent, com un gran professional, i amb una gran xarxa d'amics de tot el món.
Stephanie Quijano
Jefe Operativo del Estadio del F.C. Barcelona, SERHS Food
2004, Técnic en Gastronomía i Restauració
Aprofiteu l'oportunitat d'aprendre de grans professionals. Els anys que estudieu els heu de viure intensament treient el màxim benefici d'aquesta experiència.
Carmen Salmán
Directora d'Operacions, Iberostar Hotels & Resorts
2011, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Els responsables d'aprofitar les oportunitats que rebem som nosaltres mateixos.
Ramón Saltó
Director Culinari, The Leela Ambience Gurgaon Hotel & Residences
1996, Técnic en Gastronomía i Restauració
Seguiu els vostres somnis, sigueu treballadors i honestos. Viatgeu, coneixeu diferents cultures i diferents cuines. Mai heu de deixar d'aprendre.
Ellen Sattler
Directora de Vendes, The Westin Bellevue Dresden
2004, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Sempre és bo mirar endavant. Si un creu en el que fa, pot aconseguir resultats molt bons, però sempre cal tenir present el costat humà de la professió.
Lorena Sauma
Vicepresidenta Regional de HPN Global Costa Rica. Propietaria de Delixioso Costa Rica
2001, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Cada detall té un propòsit. Sant Pol et prepara molt bé per al futur. Aquest sector és bonic, amb increïbles recompenses, però també és molt exigent. L’escola ens prepara per afrontar totes les situacions que es puguin presentar en el futur.
Josep Maria Serra
Director General, Hotel Hesperia Tower & Convention Center (Barcelona)
1991, Grau en Gestió Hotelera i Turística
El sector en el que treballem és capdavanter i ningú et regala res. La sort no arriba sola, cal sortir a trobar-la; una vegada l’has trobat, creixem a poc a poc, sobre una base sòlida, sense presses.
Josep Solé
Food&Beverage Manager, Hotel Marqués de Riscal, Luxury Collection Hotel
2003, Técnic en Gastronomía i Restauració
El millor record són els tres anys passats a l’escola, envoltat d’un entorn immillorable.
Jordi Ten
Conseller Delegat i Gerent de Publintur. Vicesecretari del Consell d'Administració de SERHS
1995, Grado en Gestión Hotelera y Turística
Aprofiteu les possibilitats i oportunitats que la vida us ofereix, mai doneu la pilota per perduda i cerqueu la satisfacció en la feina que feu.
Luis Vannini
Gerent General del Grup Cubitá Panamá
2004, Grau en Gestió Hotelera i Turística
La vida laboral és dura i competitiva. hem de preparar-nos per a ella.
Josep Vilella
Soci del Restaurante La Venda i crític gastronómic ``5 a Taula`` (La Vanguardia)
1974, Grau en Gestió Hotelera i Turística
Apreneu, estudieu gaudint i gaudiu treballant.
Andrés Viteri
Chef Ejecutiu de l'Hotel Dann Carlton Quito
2005, Técnic en Gastronomía i Restauració2006, Postgrau en Pastisería de Restaurants
Amb la forta base que s’obté a l’escola, el creixement professional és bastant ràpid i continu.