La recent presentada Guia Michelin 2019 d’Espanya i Portugal compta amb diversos alumnes formats a l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme de Sant Pol de Mar (EUHT StPOL). Ramon Freixa, Benito Gómez, Alejandro Sánchez, José Carlos Fuentes, Miquel Aldana i Joel Castanyé lideren restaurants com una i dues (en el cas del restaurant Ramon Freixa Madrid) estrelles Michelin. En total, 7 estrelles Michelin amb una historia en comú: la formació dels seus xefs va tenir lloc a l’EUHT StPOL.

El passat 21 de novembre es va presentar a Lisboa la Guia Michelin Espanya i Portugal 2019, que reconeix els millors restaurants. En total, Espanya compta amb onze restaurants triestrellats, amb la incorporació en aquest bloc del restaurant Dani García de Marbella.

D’entre eles 25 restaurants que aconsegueixen la primera estrella Michelin, dos d’ells es troben a la ciutat de Barcelona: La Barra de Carles Abellà i Oria, als quals s’hi sumen les dues estrelles Michelin aconseguides pel nou restaurant Cocina Hermanos Torres, ubicat també a la ciutat comtal. Així, la Guia Michelin 2019 manté Barcelona com la capital gastronòmica, amb un total de 31 estrelles.

Xefs amb estrella Michelin formats a l’EUHT StPOL

L’EUHT StPOL compateix un Passat comú amb alguns dels xefs reconeguts per la Guía Michelin: el seu procés de formació i aprenentatge va tenir lloc, entre d’altres, a l’Hotel-Escola. En total, set estrelles de la Guia Michelin 2019 que llueixen a sis restaurants de l’Estat espanyol formen part dels Alumni de l’EUHT StPOL. Són:

[+ informació]