Quina imatge transmetem? Què comunica la nostra manera de vestir? Com podem donar una sensació de professionalitat en l’àmbit de l’hoteleria i el turisme? Aquestes són algunes de les claus del seminari d’imatge professional impartit per Àngels Llimargas i en què ha assistit alumnat del Grau universitari en Gestió Hotelera i Turística. L’activitat s’emmarca dins el projecte de personal branding o marca personal impulsat per l’EUHT StPOL amb l’objectiu de formar professionals del sector hospitality amb totes les garanties.

 

“Imatge és comunicació”. Aquesta màxima ha estat el punt de partida del seminari d’imatge professional impartit per Àngels Llimargas, coach en imatge, a l’alumnat de primer curs del Grau en Gestió Hotelera i Turística de l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme de Sant Pol de Mar (EUHT StPOL ).

Segons Llimargas, “l’aparença és un 70% de la imatge que transmetem als altres”, una xifra que denota la importància d’aquest aspecte en l’àmbit personal i professional. A ella se li sumen aspectes com el llenguatge verbal i no verbal, que en conjunt determinen la imatge que projectem als altres. És part de la nostra “marca personal” o personal branding, és a dir, la nostra empremta.

Tres consells per potenciar la imatge professional en l’hoteleria i el turisme

Saber gestionar la teva marca personal és especialment útil en situacions com una entrevista de feina, una presentació o conferència o una visita professional, ja que et permetrà transmetre valors com professionalitat, seguretat, confiança o diferenciació.

A continuació et avancem tres consells per potenciar la teva imatge professional en l’hoteleria i el turisme, extrets del seminari impartit per Ángel Llimargas.

1. Detecta quin estilisme és recomanable fer servir en una situació o una altra per tenir èxit i transmetre aquells valors que t’interessin de la teva marca personal. No hi ha el mateix codi de vestimenta en una entrevista de treball que en una celebració entre amics, per exemple.

 

2. Investiga què comuniquen els colors amb els que et vesteixes i quin missatge transmeten. Un vestit vermell té unes connotacions determinades, mentre que vestir de negre rigorós en té unes altres. Escollir els colors adequats, combinar-los de manera òptima i afavoridora i tenir en compte el seu significat en la cultura i societat en què interactues és fonamental per a transmetre una imatge professional i d’acord amb els objectius que persegueixes.

 

3. Para atenció al teu llenguatge no verbal: com donem la mà, com caminem, com ens asseiem, quina és la nostra expressió facial… Tot això dóna molta informació a la persona que ens està entrevistant o amb qui estem interactuant.

StPOL innova: Personal Branding

El seminari d’imatge professional s’emmarca dins el projecte de PERSONAL BRANDING o de marca personal impulsat per l’EUHT StPOL per a l’alumnat del Grau universitari en Gestió Hotelera i Turística que té com a objectiu formar professionals del sector amb totes les garanties.

Des que comencen la carrera universitària fins a la seva incorporació al món laboral, els alumnes del grau universitari participen en seminaris d’imatge personal, reputació digital, preparació d’entrevistes de treball, assessorament i orientació per a les pràctiques i un llarg etcètera. Descobreix-ho en tres minuts a través del següent vídeo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *