Què tenen en comú els 3 millors restaurants del món? I algun altre més…
20 juny, 2018PRÀCTIQUES D’ESTIU – ALEXI CHOUCHA
2 agost, 20182º de Grau en Gestió Hotelera i Turística
Aida i la seva #stpolexperience
L’Aida està a punt de començar el seu tercer any de Grau Universitari en Gestió Hotelera i Turística. Després d’haver fet les seves primeres pràctiques al nostre Hotel-Escola, ha decidit arriscar-se a creuar l’Atlàntic per fer les seves pràctiques d’estiu a Nashville, Tennessee.
Segons ens explica està molt contenta amb la seva decisió. Al Gaylord Opryland de la cadena Marriott l’han fet sentir com a casa i està experimentant grans vivències envoltada d’importants professionals. Ella ho tenia molt clar: volia aprendre la gestió dels millors i ho està aconseguint.
Ens hem entrevistat amb l’Aida i ens ha explicat de primera mà la seva experiència
En quina posició/departament són las pràctiques?
Sóc al departament de F&B(Restauració) d’ un dels restaurants de l’hotel.
La meva responsabilitat recau sobre el servei de la terrassa, que aquesta estigui en ordre per atendre correctament al client o controlar que no faltin objectes complementaris. Controlar l’estoc, servir combinats, cerveses, vi i còctels o també fer el control de la caixa abans, durant i després del servei.
Per què vas escollir aquestes pràctiques i en aquest lloc?
L’elecció d’aquestes pràctiques va ser arriscada, ja que tenia altres opcions més properes a casa, però no me’n penedeixo de res. Tenia clar que volia marxar fora d’Europa i què millor que una cadena com és Marriott International per aprendre de la seva metodologia i la seva cultura
Em vaig decantar per aquestes pràctiques en gran part per l’idioma i l’intercanvi cultural i, sobretot, per les oportunitats que se’m podrien presentar un cop aquí, que ja comencen a caure… ja us explicaré!
Estic contenta d’haver-me atrevit a fer el pas, ja que per mi personalment no va ser fàcil, però com he dit abans estic bé i tinc la sensació que no podria haver escollit un lloc millor. No m’ho esperava així està sent una experiència que, de ben segur, recordaré sempre.
Quines són les teves primeres impressions?
He après el control i funcionalitat de la caixa, tot i ser una moneda i uns percentatges de taxes diferents. També a manejar diversos tipus de clients, solucionar possibles dubtes però sobretot a treballar en equip i aprendre a desenvolupar-me i expressar-me tant amb els meus companys com amb els caps i directius.
Estàs contenta amb el nivell d’implicació de l’empresa amb tu?
Marriott i concretament l’equip de Gaylord Opryland Nashville s’implica molt amb els seus treballadors. Com a qualsevol empresa existeixen persones més o menys simpàtiques, però en especial em van cridar molt l’atenció els primers dies d’orientació quan ens van fer interactuar amb la resta de persones que començaven a treballar a l’empresa aquella mateixa setmana, de manera que tinguéssim la possibilitat de coneixe’ns tots i poder ajudar-nos si en algun moment ens trobàvem pel complex.
La seva filosofia en general, m’agrada.
El director principal cada cop que ens veu treballant ens xoca la mà, ens dóna les gràcies i ens diu “good job“. El complex compta amb 3000 treballadors i és important tenir una bona conducta entre nosaltres i la relació amb els responsables de cadascun dels 18 restaurants i subdepartaments que el formen per mantenir una bona harmonia.
Ha sigut útil el que has après durant els estudis per després aplicar-ho a les pràctiques?
Els meus estudis a EUHT Sant Pol de Mar m’han ajudat a establir les bases del que em trobaria fora de l’escola, com per exemple els fonaments que construeixen una empresa per així poder entendre el seu correcte funcionament. És necessari dir que les pràctiques diàries a l’escola ajuden molt a formar-te, però no serveixen de gaire si no ets una persona constant. Així que si vols dedicar-te a aquest sector és necessari que aprenguis a ser-ho, per poder mostrar les teves bones actituds, aptituds i així un dia poder arribar a dalt de tot.
Des d’ EUHT StPOL volem felicitar a l’Aida per la seva elecció i la seva experiència. Enhorabona, gaudeix-ho molt!